Inbound Marketing, γιατί είναι απαραίτητο;

inbound marketing

Το Ιnbound marketing (Εισερχόμενο Μάρκετινγκ) θεωρείται  ένα αποτελεσματικό μέσο προώθησης του brand και ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, αντιμετωπίζεται ως κάτι που «θα ήταν καλό» να εφαρμοστεί με το παρόν άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας αποδείξούμε οτι το Ιnbound marketing αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Στο παρόν άρθρο, θα ορίσουμε το inbound marketing, και στη συνέχεια θα εξηγήσουμε, γιατί αποτελεί σημαντικό κομμάτι των προσπαθειών σας στο digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ).

Τι είναι το Inbound Marketing;

Αν είστε αρχάριος στο digital marketing, μπορεί να έχετε μπερδευτεί λίγο με την έννοια του inbound marketing, καθώς αποτελεί μία σχετικά νέα τακτική, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για το Διαδίκτυο.

Το inbound marketing αποτελεί, στην ουσία, ένα μέσο που δίνει τη δυνατότητα οι πελάτες να μπορούν να βρουν το brand / εταιρία σας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, μέσω των οποίων είναι εφικτή η προσέγγιση αυτής της έννοιας.

Η πρώτη και δημοφιλέστερη τακτική inbound marketing σχετίζεται με τη χρήση περιεχομένου. Συμβαίνει συχνά, οι φράσεις «content marketing» και «inbound marketing» να χρησιμοποιούνται εναλλακτικά η μία της άλλης. Στην πραγματικότητα, το content marketing αποτελεί υποσύνολο του inbound marketing.

Μέσω του content marketing, οι επώνυμες μάρκες μπορούν να δημοσιεύσουν πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο σε ένα ιστολόγιο. Αφού βελτιστοποιηθεί το περιεχόμενο αυτό, είναι δυνατόν να έχει υψηλή κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPS). Με αυτόν τον τρόπο, οι άνθρωποι ανακαλύπτουν το brand / εταιρία και σχετίζονται με αυτήν.

Η βασική ιδέα έγκειται στο ότι, το περιεχόμενο χρησιμοποιείται για τη δημιουργία επισκεψιμότητας υποψήφιων πελατών, οι οποίοι, στη συνέχεια, μπορεί να μετατραπούν σε πελάτες που θα πληρώσουν για να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες.

Ένα άλλο δημοφιλές παρακλάδι του inbound marketing αποτελεί το Social Media Marketing (μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης). Σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, το Social Media Marketing δεν αποτελεί διαφήμιση επί πληρωμή. Χρησιμοποιείται, αντίθετα, για τη δημιουργία ενός «ανθρώπινου προσώπου» της εταιρείας. Συχνά, οι επαγγελματίες του digital marketing χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποκτήσουν επαφή με ένα κοινό, μέσω της ανάρτησης κάποιας έξυπνης ή συγκινητικής ιστορίας, την οποία μοιράζονται τα άτομα, και η οποία έχει τη δυνατότητα να εξαπλωθεί «ιογενώς». Έτσι, τα brands απολαμβάνουν μεγαλύτερη δημοσιότητα, και αποκτούν περισσότερους οπαδούς, καθώς υιοθετούν μία ισχυρή στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αφού μάθαμε, λοιπόν, λίγα πράγματα για το inbound marketing, ας εξετάσουμε γιατί είναι απαραίτητο.

Προγράμματα Αποκλεισμού Διαφημίσεων (Ad Blockers)

Τα προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων έχουν γίνει ο εφιάλτης των επαγγελματιών του digital marketing, εδώ και αρκετό καιρό. Αυτό εντείνεται από το γεγονός, ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι πρόκειται να μειωθεί η χρήση τους στο άμεσο μέλλον. Οι διαφημίσεις αποτελούν κλασικό παράδειγμα Outbound Marketing (εξερχόμενου μάρκετινγκ).

Ως προς τη φύση τους, είναι γενικά ενοχλητικές (ιδιαίτερα, αν έχουν τη μορφή αναδυόμενων παραθύρων), και είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με τις τακτικές του inbound marketing, οι οποίες είναι, μακράν, πιο ήπιες.

Είναι πολύ απλό: η διαφήμιση είναι κάτι που δεν αρέσει στους ανθρώπους. Άσχετα του πόσο έξυπνη, χαριτωμένη, ή δημιουργική είναι η διαφήμισή σας, πολλοί χρήστες του Διαδικτύου απλά δεν θέλουν τη δουν. Γι’ αυτόν τον λόγο, εγκαθιστούν κάποιο πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων, και εξαφανίζουν αυτού του είδους την ενόχληση κατά την διάρκεια της εμπειρίας τους στο διαδίκτυο.

Και πολύ καλά κάνουν, αλλά αυτό έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, οι οποίοι χρησιμοποιούν διαφημίσεις, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Αυτός είναι, λοιπόν, ο λόγος, για τον οποίο, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μία εναλλακτική μέθοδος μάρκετινγκ.

Και ποια είναι μία πολύ καλή λύση, η οποία μπορεί να λειτουργήσει εναλλακτικά ως προς τη δημιουργία και προβολή διαφημίσεων;

Σωστά το μαντέψατε: το inbound marketing.

Το κόστος του inbound marketing είναι μικρότερο από αυτό του outbound marketing.

Επομένως, ένας άλλος πολύ καλός λόγος, για τον οποίο θα πρέπει προτιμήσετε το inbound marketing, έναντι του outbound, είναι ότι κοστίζει λιγότερο.

Μήπως έχει κάποιο μειονέκτημα;

Σύμφωνα με μία μελέτη που διεξήγαγε η ιστοσελίδα HubSpot το 2011, διαπιστώθηκε ότι, οι υποψήφιοι πελάτες που αποκτώνται μέσω των προσπαθειών του inbound marketing, κοστίζουν 62% λιγότερο από τους αντίστοιχους υποψήφιους πελάτες, ως αποτέλεσμα προσπαθειών του outbound marketing.

Αν ρίξετε, απλά, μία ματιά, στην τιμή που πληρώνετε για ένα κλικ, όταν προβάλλετε μία διαφήμιση σε μία δημοφιλή ιστοσελίδα, θα πειστείτε αμέσως για την αλήθεια αυτού του στατιστικού στοιχείου.

Πώς επιτυγχάνεται, λοιπόν, η δημιουργία υποψήφιων πελατών, μέσω των προσπαθειών του inbound marketing;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι ωστόσο, ένας από τους πιο δημοφιλείς, είναι το να προσφέρετε στους επισκέπτες σας κάτι δωρεάν, με αντάλλαγμα μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια, για μία εκστρατεία αυτόματης προγραμματισμένης αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (drip marketing).

Τα καλά νέα είναι ότι οι δωρεάν προσφορές είναι αποτελεσματικές σχεδόν σε κάθε τομέα. Όπως παρατήρησε η Nancy Meredith, εκπρόσωπος της εταιρείας προϊόντων και υπηρεσιών υγείας MesotheliomaHelp,: «Βλέπουμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της παροχής υπηρεσιών υγείας να προσφέρουν δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία, τα οποία παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα οφέλη υγείας που παρέχει η λύση σε ένα πρόβλημα μέσω της χρήσης των προϊόντων τους. Με αυτόν τον τρόπο, είναι εφικτή η οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να οδηγούνται στην πραγματοποίηση περισσότερων αγορών, και να αυξάνονται, έτσι, οι πωλήσεις της εταιρείας.»

Όπως είναι φυσικό, υπάρχουν, επίσης, πολλοί άλλοι τρόποι να συγκεντρώσετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Αναμιχθείτε απλά με το πλήθος

Η ουσία της υποθέσεως είναι ότι, τα άτομα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να αναζητήσουν πληροφορίες. Όταν εσείς απλά ακολουθείτε το ρεύμα, και παρέχετε το είδος των πληροφοριών ακριβώς, τις οποίες αναζητούν τα άτομα, απλά αναμιγνύεστε με το πλήθος, και δεν φαίνεται ότι πουλάτε.

Με άλλα λόγια, με το inbound marketing, έρχεστε σε επαφή με τα άτομα, στον χώρο ακριβώς που βρίσκονται, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην τηρούν αμυντική στάση.

Το σημαντικό στοιχείο εδώ είναι να παρέχετε περιεχόμενο, το οποίο κατατάσσεται σε υψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης, παρέχει μοναδικές πληροφορίες, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να βρεθούν πουθενά αλλού, και κεντρίζει την περιέργεια με την επικεφαλίδα του.

Μερικές φορές, το να παρέχετε τέτοιου είδους ποιοτικό περιεχόμενο απαιτεί επαγγελματική βοήθεια. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κάποια επένδυση στις προσπάθειες σας που σχετίζονται με το content marketing.

Όμως, η ανταμοιβή αξίζει τον κόπο.

Συνοψίζοντας

Αν δεν μπορούν να βρουν  το brand / εταιρία σας στο διαδίκτυο, τότε η επιχείρησή σας είναι απίθανο να επιβιώσει στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Για να βεβαιωθείτε ότι μπορούν να ανακαλύψουν την εταιρία σας, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το inbound marketing

Αφήστε μια απάντηση