Tips για μια πετυχημένη στρατηγική SEO που θα διαρκέσει

seo strategy

«Η στρατηγική χωρίς τακτική είναι η πιο αργή πορεία προς τη νίκη. Η τακτική χωρίς στρατηγική είναι ο θόρυβος που γίνεται πριν την ήττα.»

Διάβασα την «Τέχνη του Πολέμου» στο πανεπιστήμιο, η οποία γράφτηκε από τον κινέζο στρατηγό Sun Tzu (συγγραφέα της παραπάνω φράσης). Παρ’ ότι η πραγματική ύπαρξη αυτού του προσώπου είναι αμφισβητούμενη, το έργο θεωρείται συχνά ως θαυμάσιο δείγμα στρατιωτικής στρατηγικής και φιλοσοφίας. Έτσι, η «Τέχνη του Πολέμου» υιοθετείται συχνά από επιχειρήσεις για προφανείς λόγους. Ένα βασικό συμπέρασμα, στο οποίο μπορεί να οδηγηθεί κανείς από την ανάγνωση όλου του βιβλίου, είναι ότι η τακτική και η στρατηγική δεν αποτελούν όρους που μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικές έννοιες, η μία της άλλης.

strat·e·gyˈ- στρατηγική

stradəjē/

– Μία μέθοδος ή σχέδιο που επιλέγεται για την επίτευξη επιθυμητών μελλοντικών σκοπών, όπως η επίτευξη ενός στόχου, ή η επίλυση ενός προβλήματος.

– Ένα σχέδιο δράσης ή πολιτική, τα οποία αποσκοπούν στην επίτευξη ενός γενικότερου στόχου.

– Η τέχνη και επιστήμη του σχεδιασμού και κατανομής των πόρων για μέγιστη αποδοτική και αποτελεσματική χρήση τους.

Πηγή

Οι συγκεκριμένοι ορισμοί έχουν μικρή διαφορά, αλλά η ουσία παραμένει η ίδια. Μία στρατηγική δεν περιορίζεται από το μέγεθος ή την εφαρμογή, αλλά προάγεται μέσω του σχεδιασμού και της αποτελεσματικότητας. Είναι γεγονός ότι, η λέξη «στρατηγική» αποτελεί έναν όρο, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται πάντα με τον ίδιο τρόπο από γλωσσολογική και εννοιολογική άποψη, αλλά εξαρτάται και από την ειδική ορολογία του σχετικού τομέα δραστηριότητας.

Από την άλλη πλευρά, η τακτική μπορεί να απομονωθεί, ή να θεωρηθεί ως συστατικό στοιχείο της στρατηγικής σας. Αναφέρεται σε πράξεις και ενέργειες, οι οποίες εκδηλώνονται ως στάδιο ενός σχεδίου, ή χρησιμοποιούνται μεμονωμένα, και συνήθως με περιορισμένους πόρους.

Για κάποιους αυτό είναι αυτονόητο, αλλά για κάποιους άλλους, οι οποίοι είναι αρχάριοι στο μάρκετινγκ, ή εστιάζουν, παραδοσιακά, στο έργο που πραγματοποιείται από πλευράς τακτικής, η στρατηγική μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη έννοια, ο χειρισμός της οποίας απαιτεί τριβή και εξάσκηση. Ίσως, η κατανόηση του σκοπού να αποτελεί το κλειδί του εννοιολογικού διαχωρισμού των δύο αυτών όρων. Προτείνεται να επιχειρηθεί το εξής:

«Ο σκοπός της στρατηγικής είναι να αναγνωριστούν οι στόχοι, και να δημιουργηθεί ένα σχέδιο επιθετικής δράσης προς επίτευξη των στόχων αυτών. Ο σκοπός της τακτικής εμπεριέχει μικρότερους στόχους, οι οποίοι θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν κάτι μεγαλύτερο.»

Πριν συνεχίσετε την ανάγνωση, θα πρέπει να σημειωθεί το εξής: το παρόν άρθρο δεν σχετίζεται με την υποβάθμιση της τακτικής έναντι της στρατηγικής (το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τη φράση του Sun Tzu). Ο στόχος του συγκεκριμένου άρθρου είναι να εμπνεύσει τη δημιουργική σκέψη, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς σας, ως σύγχρονου ειδικού της SEO, και ενδεχομένως, να σας παρακινήσει να εξετάσετε κάποια στρατηγική, την οποία δεν είχατε λάβει υπόψη σας κατά το παρελθόν.

Μία στρατιωτική αναλογία

Πιστεύεται ότι, οι αναλογίες είναι πολύ αποτελεσματικές στην περιγραφή υψηλών εννοιών. Θα μπορούσε, κάλλιστα, να χρησιμοποιηθούν παραδείγματα από τον χώρο του ποδοσφαίρου ή της νομικής, όμως ένα στρατιωτικό παράδειγμα θα μπορούσε να συγκριθεί, καλύτερα από οτιδήποτε άλλο, με τις δραστηριότητες του μάρκετινγκ. Έτσι, λόγω του συγκεκριμένου κοινού, αποφασίστηκε η επιλογή του παραδείγματος των Star Wars.

Η «Γαλαξιακή Αυτοκρατορία» πίστεψε ότι θα μπορούσε να κατακτήσει τον γαλαξία με τον φόβο και την ωμή βία. Ανέπτυξε σχέδια για έναν διαστημικό σταθμό με ισχύ πυρός, ικανή για να καταστρέψει έναν πλανήτη. Υπό τις διαταγές του Κυβερνήτη Tarkin, δημιουργήθηκε το «Άστρο του Θανάτου». Δοκίμασαν το τελειοποιημένο Άστρο του Θανάτου στον πλανήτη Alderaan, ο οποίος ήταν η πατρίδα της Πριγκίπισσας Leia, και αυτό έκανε τον Obi Wan Kenobi έξω φρενών.

Οι Επαναστάτες, όμως, έθεσαν σε εφαρμογή μία στρατηγική αντεπίθεσης. Συγκεντρώνοντας μυστικές πληροφορίες για ένα σκόπιμο σχεδιαστικό ελάττωμα, και αναπτύσσοντας ένα σχέδιο, στο οποίο παρουσιάζονταν μικρές στρατιωτικές δυνάμεις κατά κύματα, τα πλοία των Επαναστατών κατάφεραν να επιτύχουν τον στόχο τους. Συνεργάζονταν κατά κύματα, όπως είχαν σχεδιάσει, για να αμύνονται και να επιτίθενται ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια της εκστρατείας.

Όσο απλοϊκή και αν είναι η σκηνή του τέλους της ταινίας Star Wars, παρ’ όλα αυτά, δεν παύει να είναι μία στρατηγική (αν και μικρή).

Σύγχυση των στρατηγικών με τις τακτικές – ένα πραγματικό παράδειγμα

Για να γίνει το παράδειγμα πιο σχετικό με τη SEO, παρουσιάζεται ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο εκμυστηρεύθηκε ένας υποψήφιος πελάτης, καθώς αναζητούσε ένα νέο γραφείο, αφού είχε λάβει αυτό το μήνυμα από το γραφείο που χρησιμοποιούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή:

“Καλησπέρα σας,

Πιστεύω πως θα ήταν σωστό να ακολουθήσουμε μία guest post strategy (στρατηγική φιλοξενίας άρθρων από τρίτους αρθρογράφους). Μπορούμε να βελτιώσουμε τη στρατηγική SEO τοποθετώντας περιεχόμενο σε άλλα websites με embedded links που να παραπέμπουν στη σελίδα μου. H Goole θα συνυπολογίσει αυτά τα Links με αποτέλεσμα να ανεβάσει το ranking της σελίδας μου.”

δε συμφωνούμε ιδιαίτερα με διάφορα πράγματα που γράφονται εδώ. Οι φιλοξενούμενες αναρτήσεις είναι τακτική, όχι στρατηγική. Δεν υπάρχει σχέδιο εδώ, μόνο μία ενέργεια. Ένας μετρήσιμος ή εφικτός στόχος δεν καθίσταται ποτέ σαφής.

Θα πρέπει να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. *οργισμένη αντίδραση*

seo strategy

Πουλώντας τη στρατηγική SEO

Είτε είστε γραφείο, είτε σύμβουλος, είτε εργάζεστε εσωτερικά σε μία εταιρεία, η λήψη έγκρισης για την εφαρμογή μίας στρατηγικής SEO μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη. Οι ειδικοί της SEO έχουν την τάση να εξαρτώνται από την υποστήριξη αρκετών διαφορετικών τμημάτων (π.χ. προγραμματιστών, κειμενογράφων, διευθυντικών στελεχών, κλπ.), μέσα στα πλαίσια, συνήθως, των δικών τους προκαθορισμένων στόχων. Αν προστεθεί σε αυτό και η ίδια SEO, τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο.

Συχνά, υπάρχει μία προσέγγιση από την κορυφή προς τη βάση της ιεραρχίας, όσον αφορά τη στρατηγική μάρκετινγκ, η οποία έχει ήδη παγιωθεί, πριν επιχειρήσετε να «πουλήσετε» τη δουλειά που έχετε κάνει πάνω στη SEO, και στην οποία μπορεί να εντοπίσετε μία ευκαιρία να μπείτε σε ένα «πεδίο μάχης», όπου δεν επιτρέπεται η πρόσβαση.

Είναι απερισκεψία να υποθέσετε, ότι μπορείτε να μπείτε σε οποιαδήποτε καλά εδραιωμένη επιχείρηση, και να παρουσιάσετε μία στρατηγική στους υπεύθυνους της επιχείρησης, περιμένοντας να την ακολουθήσουν, αδιαφορώντας για τα υπάρχοντα σχέδιά τους, πολιτικές, και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ειλικρινά, αυτή μπορεί να αποδειχθεί ως η συντομότερη οδός που θα σας οδηγήσει στην απόλυση, δείχνοντας, έτσι, ότι δεν είστε ευθυγραμμισμένος με τους υπάρχοντες επιχειρηματικούς στόχους.

Αντίθετα, θα πρέπει να εντοπίσετε τους τομείς, όπου παρουσιάζονται ευκαιρίες για εσάς, και οι οποίοι συνάδουν, και δεν έρχονται σε αντίθεση, με τους επιχειρηματικούς στόχους της εταιρείας. Οι αποτελεσματικοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ δεν προσπαθούν να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα. Θα πρέπει πρώτα να γνωρίσετε τα άτομα με επιρροή, τις υπάρχουσες στρατηγικές, τα «στεγανά», και τα κενά που υπάρχουν διαθέσιμα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να λέτε «ναι» σε όλα, αλλά έχει να κάνει με την καλύτερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων σας. Είναι ευνόητο ότι, δεν μπορείτε να προωθήσετε μία στρατηγική με επιτυχία, πριν μάθετε πού μπορεί να ταιριάξει καλύτερα η στρατηγική αυτή, και να υποστηρίξει την επίτευξη των υπαρχόντων επιχειρηματικών στόχων.

Πριν ξεκινήσετε να καταστρώνετε τη στρατηγική

Αφού φτάσαμε ως εδώ ακι πιστεύουμε πως έχουμε καταφέρει να σας πείσουμε και δεν βλέπετε την ώρα να καταστρώσετε τη στρατηγική· όμως, έχετε πολλή δουλειά ακόμη. Οπότε, πάρτε τα κατάλληλα εργαλεία.

Εισάγετε τον νοητικό χάρτη. Με απλά λόγια, ο νοητικός χάρτης αποτελεί οπτική αναπαράσταση των εννοιών και σχέσεων. Όπως ορίζεται εδώ, αποτελεί ένα οπτικό εργαλείο στοχασμού, το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία διάρθρωσης των πληροφοριών, βοηθώντας σας, με αυτόν τον τρόπο, να αναλύσετε καλύτερα, να κατανοήσετε, να συνθέσετε, να θυμηθείτε, και να παράγετε νέες ιδέες.

Είναι το σημειωματάριό σας. Σημειώστε όλες τις ιδέες, έννοιες, και σχέσεις, τις οποίες μπορεί να σκεφθείτε.

Θεωρήστε αυτό το έγγραφο ως μία μορφή ζωντανής επικοινωνίας ανάμεσα σε εσάς, και τον πελάτη ή το αφεντικό σας. Είναι ένα έγγραφο, στο οποίο θα πρέπει να ανατρέχετε συχνά. Διατηρεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην ίδια σελίδα, και στην ίδια γραμμή. Συνιστώ να το μοιραστείτε σε μία συμμετοχική πλατφόρμα, έτσι ώστε οι ενημερώσεις να αποτελέσουν αντικείμενο διαμοιρασμού μεταξύ όλων των αναγνωστών, χωρίς να είναι απαραίτητη η συνεχής αποστολή νέων αντιγράφων (ο μεγαλύτερος εχθρός της αποδοτικότητας είναι προκύπτει ως αποτέλεσμα των διάφορων εκδοχών που εμφανίζονται).

Σίγουρα, δεν θα αντιμετωπίσετε έλλειψη θεμάτων, τα οποία μπορείτε να εξετάσετε στον νοητικό σας χάρτη. Παρακάτω, παρουσιάζονται κάποια συνήθη θέματα που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα της εμπειρίας του γράφοντος:

  • Στοιχεία χρονολογικής σειράς γεγονότων
  • Στοιχεία σχετικά με τον τομέα ή τα διαφορετικά κανάλια μάρκετινγκ
  • Άλλες γνώσεις σχετικά με το μάρκετινγκ
  • Στοιχεία πελατών/επισκεπτών
  • Δημογραφικά και ψυχογραφικά δεδομένα
  • Στοιχεία σχετικά με τη διαδρομή που ακολούθησε ο πελάτης για να φτάσει στην ιστοσελίδα σας
  • Στοιχεία του ανταγωνισμού
  • Στοιχεία ζήτησης προϊόντων
  • Τρέχουσα εμφανισιμότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Αγαπητοί μου συνάδελφοι, όσοι εργάζεστε στον τομέα του μάρκετινγκ, τα παραπάνω δεν αποτελούν, σε καμία περίπτωση, έναν κατάλογο που εξαντλεί όλες τις περιπτώσεις. Αυτό που μπορείτε να κάνετε, είναι να συγκεντρώσετε όλα τα στοιχεία που έχουν σημασία για εσάς.

Κατάρτιση της στρατηγικής

Σε αυτό το στάδιο, η αρχική συγκέντρωση των στοιχείων σας έχει ολοκληρωθεί, οπότε, είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στην ανάπτυξη. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, πετύχατε, μέχρι στιγμής, κάποια εμφανισιμότητα, καθώς και την αποδοχή σας από τους πελάτες ή το αφεντικό σας. Είναι, λοιπόν, ζωτικής σημασίας να συνεχίσετε, διατηρώντας την ίδια δυναμική και ορμή. Μη δημιουργήσετε μία στρατηγική μέσα σε ένα στεγανό.

Θα πρέπει να θυμάστε ότι, η στρατηγική είναι, πάνω απ’ όλα, ένα σχέδιο, το οποίο αποτελείται από στάδια, προαπαιτούμενα, και μελλοντικά θέματα προς εξέταση, καθ’ όλη τη διαδικασία υλοποίησής τους. Πιστεύεται ότι, είναι πολύ σημαντικό, η ομάδα και ο πελάτης σας να είναι σε θέση να αντιληφθούν την εικόνα της στρατηγικής σε οπτική μορφή, και όχι μόνο σε καθαρά εννοιολογικό επίπεδο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα υπολογιστικό φύλλο, διαφάνειες, ή έγγραφο επεξεργασίας κειμένου Word – οτιδήποτε σας αρέσει.

Εάν εργάζεστε σε ένα ευέλικτο πλαίσιο, η στρατηγική είναι αναμενόμενο να αλλάξει. Όλοι θα πρέπει να είναι σε θέση να δουν τις αναθεωρήσεις, με μία ένδειξη του τί έχει αλλάξει, και για ποιόν λόγο. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα, το οποίο προκύπτει από την καταγραφή κάθε σημαντικού στοιχείου.

Παραπάνω, κατασκευάσατε έναν νοητικό χάρτη προκειμένου να θέσετε τις προκαταρκτικές ιδέες προς συζήτηση. Λάβατε υπόψη τα στοιχεία, τα οποία θα πρέπει πλέον να εξετάσετε με κάθε λεπτομέρεια. Ακολουθεί ένας κατάλογος των υπό εξέταση στοιχείων, τα οποία θεωρούνται ως μειονεκτήματα της στρατηγικής σας σε σχέση με τη SEO. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε, ότι η τελική επιλογή της στρατηγικής σας αυτής μπορεί να ανταποκριθεί με σαφήνεια σε κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία.


1ο θέμα υπό εξέταση – Κατανοήστε τον πελάτη

Κάθε επιχείρηση αποτελεί μία οντότητα, και όπως κάθε οντότητα, διαθέτει χαρακτηριστικά. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε εσείς, είναι να γνωρίζετε αυτά τα χαρακτηριστικά, σε σχέση με οτιδήποτε σκοπεύετε να δημιουργήσετε για την εταιρεία σας. Έτσι, θα πρέπει να βεβαιωθείτε, ότι γνωρίζετε τις απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

Ποιό είναι το όραμα της εταιρείας σας; Μία εξαιρετική δήλωση οράματος μπορεί να λειτουργήσει ως έμπνευση για την επίτευξη μεγάλων στόχων, στους οποίους περιλαμβάνεται και η υλοποίηση μίας αποτελεσματικής στρατηγικής SEO. Δεν υπάρχει κάτι που να σας εμποδίζει να το επιτύχετε αυτό. Μέσω της σωστής ανάπτυξης και εκτέλεσης, η επιχείρηση σας δίνει ήδη τα εφόδια, ώστε να έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Μπορείτε να απαριθμήσετε τις βασικές αξίες της εταιρείας σας; Υπάρχουν περιορισμοί ως προς το τί μπορεί να αντιπροσωπεύει μία εταιρεία, και σε προς ποιούς ανθρώπους. Μία εταιρεία με ισχυρή μάρκα διαθέτει επακριβή γνώση του τί αντιπροσωπεύει, ή όχι. Χρησιμοποιήστε, λοιπόν αυτές τις βασικές αξίες στην καμπάνια σας, όπως εξυπηρετούν το πλαίσιο ανάπτυξής της.

Ποιό στυλ ηγεσίας εφαρμόζεται; Ποιό είδος εταιρικής κουλτούρας καλλιεργείται; Σε πιο μικρές εταιρείες, οι ηγέτες έχουν την τάση να επηρεάζουν την εταιρική κουλτούρα. Αντίθετα, σε μεγαλύτερες εταιρείες, η τάση αυτή τείνει να εξαφανιστεί. Αν, όμως, διαθέτετε πρόσβαση στην ηγεσία, θα ήταν καλή πρακτική η αφιέρωση κάποιου χρόνου, προκειμένου να ενημερωθείτε για το όραμά της.

Το όραμα αυτό θα πρέπει να είναι αντίστοιχο των βασικών εταιρικών αξιών, χωρίς να αποκλείεται, όμως, μερικές φορές, η ύπαρξη αξιόλογων ιδεών, οι οποίες να είναι κρυμμένες στο μυαλό των ηγετών

Ποιά είναι τα αδύνατα σημεία; Τί οδηγεί τα μέλη του οργανισμού σε συμπεριφορές, όπως π.χ. το να αναζητούν καταφύγιο στο αλκοόλ; Από το τμήμα υποστήριξης πελατών, μέχρι τα ανώτερα διοικητικά κλιμάκια, υπάρχουν πολλά αδύνατα σημεία που ανατρέπουν την καλή εικόνα της επιχείρησης. Ποιά υποστήριξη παρέχεται στα άτομα; Γιατί εμφανίζονται αυτά τα προβλήματα, για τα οποία, τα μέλη του οργανισμού αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης;

Μπορεί να μην είναι ρεαλιστική η λήψη συνεντεύξεων από όλους τους εργαζομένους της εταιρείας, αλλά στην ιδανική περίπτωση, θα μπορούσε να κληθεί κάποιος εκπρόσωπος να παρέχει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα.

Ας σταθούμε λίγο σε αυτό το σημείο.

Κατά την ανάγνωση αυτού του άρθρου, και μέχρι να φτάσετε εδώ, η εξής σκέψη μπορεί να δημιουργήθηκε στο μυαλό σας: «Μα καλά, χρειάζεται να περάσω από όλη αυτήν τη διαδικασία, απλά και μόνο για να ανεβώ μερικές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης;».

Αν, λοιπόν, αυτή η σκέψη πέρασε από το μυαλό σας, τότε δεν σκέφτεστε ακόμη στρατηγικά. Παρ’ ότι μπορεί να είναι αλήθεια πως, όλα αυτά τα σημαντικά σημεία μπορεί να μη σχετίζονται απαραίτητα με αυτό που προσπαθείτε να δημιουργήσετε, είναι γεγονός, ότι η οικοδόμηση μίας πιο μακροπρόθεσμης στρατηγικής προϋποθέτει καλύτερη γνώση των πελατών σας.

seo strategy

2ο θέμα υπό εξέταση – Κατανοήστε τους στόχους

Από τη στιγμή που ληφθεί η απόφαση για την κατάστρωση σχεδίων με σαφή προσανατολισμό προς τους στόχους, είναι λογικό να οριστεί ως σημείο αφετηρίας ένας ή περισσότεροι «ευφυείς» στόχοι. Οι στόχοι αυτοί, εκτός από κυριολεκτικά ευφυείς, θα πρέπει να συνάδουν με τα χαρακτηριστικά των λέξεων που υποδηλώνονται με τα αρχικά SMART. Για όσους δεν γνωρίζουν τί σημαίνει «στόχοι SMART», η επεξήγησή τους δίνεται παρακάτω:

Συγκεκριμένος (Specific): Αυτό αναφέρεται στο «γιατί» και «πώς» του στόχου σας, δηλαδή στο τί ακριβώς επιχειρείτε να επιτύχετε, και για ποιόν λόγο. Εάν δραστηριοποιείστε στο λιανικό εμπόριο και διαθέτετε κατάστημα γενικού εμπορίου, μπορεί να προβείτε στην εξής δήλωση:

«Στα τέλη Φεβρουαρίου, παρατηρήσαμε ότι οι πελάτες αρχίζουν να ψάχνουν για έπιπλα βεράντας και κήπου. Επίσης, οι πελάτες δείχνουν προτίμηση σε προϊόντα με πιο κομψή εμφάνιση και μεγαλύτερη αντοχή στις καιρικές συνθήκες».

Μετρήσιμος (Measurable): Να επιμείνετε στη λεπτομέρεια. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε, αν προσπαθείτε, γενικά, να κερδίσετε χρήματα, ή ένα μετρήσιμο ποσό, π.χ. πεντακόσια ευρώ. Ένα άλλο παράδειγμα μπορεί να αναφέρεται, π.χ. στο αν προσπαθείτε να προσελκύσετε, γενικά, μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ή 500 νέους επισκέπτες, οι οποίοι θα χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη συμμετοχή και ενασχόληση με την ιστοσελίδα σας.

Ένας άλλος λιανέμπορος μπορεί να δηλώσει το εξής:

«Ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε τις οργανικές μετατροπές για το τμήμα Ειδών Κήπου και Βεράντας κατά 15% σε ετήσια βάση για το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, με το 75% αυτών των πωλήσεων να προέρχονται από τις καρέκλες κήπου. Ο στόχος κύκλου εργασιών ανέρχεται σε 500.000$ για το δεύτερο τρίμηνο, και 300.000$ για το τρίτο τρίμηνο».

Εφικτός (Achievable): Βεβαιωθείτε ότι ο στόχος σας δεν είναι εξωπραγματικός. Σίγουρα, δεν μπορείτε να ελέγξετε μία ενημέρωση μεγάλης κλίμακας της Google, η χρήση, όμως του ιστορικού πωλήσεων, καθώς και των διαθέσιμων δεδομένων σχετικά με τους ανταγωνιστές σας, μπορεί να σας οδηγήσει στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Θα πρέπει, επίσης, να εξασφαλίσετε τη συμφωνία και εναρμόνιση όλων των ατόμων με τους στόχους. Αυτό στηρίζεται στην εξασφάλιση έγκρισης, πριν την οριστικοποίηση ενός συγκεκριμένου στόχου, μέσω της μόχλευσης των σκέψεων των ηγετικών στελεχών, των εμπορικών αντιπροσώπων, των αναλυτών στατιστικών δεδομένων, και κάθε ατόμου που μπορεί να είναι σε θέση να παρέχει ιδέες, οι οποίες θα ενισχύσουν την πιθανότητα επίτευξης του στόχου σας.

Ρεαλιστικός (Realistic): Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αυτό το χαρακτηριστικό αποτελεί ένα μίγμα μεταξύ του στοιχείου του ρεαλιστικού, και του επιτεύξιμου. Έτσι, θα πρέπει να απαντήσετε σε ερωτήματα, όπως: Διαθέτετε τους κατάλληλους πόρους; Παρέχετε στον πελάτη η ευελιξία, ώστε να προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές εντός του προτεινόμενου χρονοδιαγράμματος;

Μία δήλωση, η οποία θα συνέβαλλε στη δημιουργία του απαραίτητου πλαισίου, θα μπορούσε να είναι η εξής:

«Θα στηριχτούμε σε πόρους, στους οποίους περιλαμβάνονται οι κειμενογράφοι, ερευνητές, εμπορικοί αντιπρόσωποι, και προγραμματιστές, προκειμένου να εφαρμόσουμε αλλαγές στην ιστοσελίδα, εντός του χρονικού πλαισίου του εκάστοτε σχεδίου. Ο αναμενόμενος χρόνος εργασίας είναι 40 ώρες για τους κειμενογράφους, και 50 ώρες για τους προγραμματιστές ιστού».

Χρονικά δεσμευτικοί (Time-bound): Είναι απαραίτητο να οριστούν προθεσμίες για τα προαπαιτούμενα. Ορίστε ημερομηνίες προθεσμίας ολοκλήρωσης για κάθε στάδιο του σχεδίου, και αναθέστε ευθύνες στα εμπλεκόμενα άτομα, τα οποία έχουν με σημαντικά καθήκοντα και θέσεις. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει τις κατάλληλες ημερομηνίες έναρξης και ολοκλήρωσης του σχεδίου.

3ο θέμα υπό εξέταση – Κατανοήστε το κοινό σας

Το θέμα αυτό είναι ζωτικής σημασίας, καθώς, αν δεν γνωρίζετε τί ψάχνει το κοινό σας, το μόνο που μπορείτε να κάνετε, είναι εικασίες. Σίγουρα, αυτό δεν είναι καλή ιδέα, ιδιαίτερα στις μέρες μας, που υπάρχει τεράστιος όγκος διαθέσιμων δεδομένων.

Είναι, επίσης, σημαντικό να κατανοήσετε τις πραγματικές πληροφορίες που κρύβονται πίσω από τους αριθμούς. Τί σημαίνει αυτό; Με απλά λόγια, θα πρέπει να αντιληφθείτε το γεγονός, ότι το κοινό σας δεν μπορεί να μετρηθεί μόνο με ψηφιακά δεδομένα, τα οποία εισάγονται στις πλατφόρμες ανάλυσης στατιστικών στοιχείων. Περισσότερες πληροφορίες μπορεί να βρεθούν στο σχετικό άρθρο του γράφοντος, με τίτλο: «Τα μειονεκτήματα της ανάλυσης στατιστικών δεδομένων για το μάρκετινγκ».

Τελευταία όμως, έχουν διατυπωθεί κάποιες απόψεις, οι οποίες πρεσβεύουν το ακριβώς αντίθετο. Έχει διατυπωθεί, για παράδειγμα, η γνώμη, ότι συγκεκριμένα στοιχεία των δεδομένων θα πρέπει να αγνοηθούν εντελώς, διότι δεν αντιπροσωπεύουν τα άτομα, όπως αυτά είναι στην πραγματικότητα. Η προσωπική άποψη του γράφοντος είναι ότι, οι συμβουλές αυτές δεν είναι ωφέλιμες, καθώς τα δεδομένα που οδηγούν προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση είναι καλύτερα από την ρομαντική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία, η επιτυχία βασίζεται στο ένστικτο.

Ο υπολογισμός του όγκου αναζητήσεων, των κλικ, και ακόμη και των εμφανίσεων, μπορεί να προσδώσει αξιοπιστία, όχι μόνο σε μία ορισμένη λέξη-κλειδί, αλλά και σε ένα ευρύτερο θεματικό μοτίβο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, η δημιουργία κατεύθυνσης είναι εφικτή , η οποία προσανατολίζεται προς την κατανόηση των αναγκών του κοινού σας, η οποία θα καθοδηγήσει και τα επόμενα στάδια της αναγνώρισης των παραμέτρων του κοινού αυτού.

Η χρήση των διαθέσιμων δεδομένων βοηθά τον ειδικό του μάρκετινγκ να κατανοήσει ποιό μέρος της διαφημιστικής δαπάνης είναι περισσότερο αποτελεσματικό από ό, τι τα υπόλοιπα. Καταδεικνύει επίσης τον τρόπο, με τον οποίο μπορεί να ταυτοποιηθούν διαφορετικές ομάδες κοινού, στα πλαίσια του αγοραστικού κύκλου.

Βάσει τα δημογραφικά δεδομένα και τα στοιχεία χρήσης ιστότοπου, τα οποία παρέχονται από την εφαρμογή Google Analytics, είναι εφικτή η ομαδοποίηση και ταξινόμηση διαφορετικών τύπων χρήστη, ώστε να μπορεί να γίνει ανάλογη προσαρμογή της διαφημιστικής δαπάνης και μηνύματος.

Η εφαρμογή AdWords, το Facebook αποτελούν επιπλέον φορείς πρόσβασης του κατάλληλου κοινού, μέσω πιο εξειδικευμένων μηνυμάτων. Κατά τη γνώμη μας, είναι σημαντική η δημιουργία εικονικών χαρακτήρων για τους υπάρχοντες επισκέπτες σας, καθώς και για τον τύπο επισκεπτών που επιθυμείτε να προσελκύσετε. Μπορεί να αξίζει τον κόπο να δημιουργήσετε εικονικούς χαρακτήρες των ατόμων που δεν επιθυμείτε να προσελκύσετε, τους οποίους να έχετε υπόψη σας κατά τη δημιουργία του περιεχομένου και του διαφημιστικού χρονοδιαγράμματός σας, ακολουθώντας τη διατύπωση της γενικότερης στρατηγικής σας.

4ο θέμα υπό εξέταση – Κατανοήστε το ανταγωνιστικό σας περιβάλλον

Η άγνοια του ανταγωνιστικού σας περιβάλλοντος σημαίνει άγνοια των ευκαιριών που ανοίγονται μπροστά σας. Η κατανόηση της επιτυχίας των ανταγωνιστών σας θα σας επιτρέψει να μάθετε από τα επιτεύγματά τους (αλλά και από σφάλματά τους). Δεν χρειάζεται να ξοδεύετε κόπο και χρόνο για να ανακαλύψετε κάτι που έχουν ήδη ανακαλύψει άλλοι πριν από εσάς.

Υπάρχουν κάποια εργαλεία μέτρησης του ανταγωνισμού, τα οποία εξειδικεύονται συγκεκριμένα στον τομέα μας. Η εφαρμογή SEMrush αποτελεί ένα εκπληκτικό εργαλείο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον καθένα να αναζητήσει μία ιστοσελίδα, και να υπολογίσει το εκτιμώμενο μερίδιο εμφανισιμότητας αναζήτησης και επισκεψιμότητας.

Η εις βάθος εξόρυξη δεδομένων δείχνει τον βαθμό απόδοσης μεμονωμένων σελίδων. Η προσεκτική επιλογή των εξαγόμενων δεδομένων μπορεί γρήγορα να αποκαλύψει ποιά θέματα προσελκύουν επισκεψιμότητα, και σε ποιά μπορείτε να επαναλάβετε, ή ακόμη και να βελτιώσετε τη δική σας εκδοχή.

Οι σύνδεσμοι επιστροφής (backlinks) λειτουργούν στην πραγματικότητα ως διακομιστής ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με το όραμα της Google για ένα δημοκρατικό Διαδίκτυο, η λειτουργία των συνδέσμων θεωρείται παρόμοια με αυτήν των ψήφων. Αυτό που επιθυμεί η Google, είναι οι «ψήφοι» των συντακτών περιεχομένου να επηρεάσουν τον αλγόριθμό της. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι όλοι οι σύνδεσμοι προέρχονται πιθανώς από τη σύνταξη περιεχομένου, τότε η αναζήτηση δεδομένων συνδέσμων επιστροφής μπορεί να αναδείξει το πραγματικά δημοφιλές περιεχόμενο.

Χρησιμοποιήστε, λοιπόν, τον πάροχο δεδομένων συνδέσμων επιστροφής που προτιμάτε, και δημιουργήστε μία αναφορά σχετικά με τον τομέα Διαδικτύου ενός ανταγωνιστή σας. Ρίξτε μια ματιά στις σελίδες προς τις οποίες κατευθύνονται οι σύνδεσμοι, και με λίγο φιλτράρισμα των δεδομένων, θα δείτε να εμφανίζονται οι σελίδες προς τις οποίες κατευθύνονται οι περισσότεροι από τους συνδέσμους. Μελετήστε εις βάθος αυτές τις σελίδες, και επιχειρήστε να αναπτύξετε κάποιες θεωρίες σχετικά με τον λόγο, για τον οποίο αποτελούν δημοφιλείς στόχους κατεύθυνσης συνδέσμων.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης – δεν είναι μόνο για να ανεβάζετε φωτογραφίες με γάτες. Γενικά, τα άτομα που δεν έχουν σχέση με το μάρκετινγκ μοιράζονται περιεχόμενο που ταιριάζει με τα ενδιαφέροντά τους.

Αφήστε ελεύθερη τη δημιουργικότητά σας. Αναζητείστε θέματα που μπορείτε να βελτιώσετε με τις δικές σας δυνατότητες και μέσα.

Μερικές φορές, τα άτομα με επιρροή μοιράζονται κάθε είδους περιεχόμενο, το οποίο άπτεται πολλών αντικειμένων. Άλλες φορές όμως, είναι πολύ συγκεκριμένα, ως προς τα θέματα που μοιράζονται. Αναζητείστε τη δεύτερη κατηγορία περιπτώσεων, κατά το στάδιο έρευνας του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

5ο θέμα υπό εξέταση – Κατανοήστε τους φραγμούς που υπάρχουν στον δρόμο σας

Κάθε επιχείρηση αντιμετωπίζει εμπόδια, μέσα στον δικό της λαβύρινθο καταστάσεων και προβλημάτων. Μην επιχειρήσετε να καλύψετε μία ήδη υπάρχουσα τέτοια κατάσταση με μία πρόχειρη στρατηγική, η οποία χαρακτηρίζεται από κακή προετοιμασία. Αντί γι’ αυτό, ακολουθήστε την πεπατημένη οδό.

Η πραγματικότητα είναι οδυνηρή. Μπορεί να καταρτίσετε μία εκπληκτική στρατηγική, φανταχτερή και πληθωρική, πάνω στην οποία να δημιουργήσετε από την αρχή ολόκληρη τη δομή ενός από τα πιο επικερδή προϊόντα της ιστοσελίδας σας… για να ανακαλύψετε τελικά, ότι υπάρχει λίστα αναμονής αιτημάτων για τη λήψη των αναγκαίων πόρων, η οποία εκτείνεται σε χρονικό διάστημα άνω των 6 μηνών. Έτσι, παρά τη φαεινή ιδέα σας, θα εκτεθείτε απέναντι στον πελάτη σας, όταν αυτός σας καλέσει για να σας πει ότι δεν καταλαβαίνει τί πρέπει να κάνει.

Ο καλύτερος τρόπος για να το αποφύγετε αυτό, είναι μέσω της προληπτικής υποβολής των κατάλληλων ερωτημάτων. Ρωτήστε για θέματα όπως η υποστήριξη των πόρων και το ιστορικό εμφάνισης εμποδίων κατά την πορεία. Ζητείστε να γνωρίσετε άλλα άτομα με σημαντικά καθήκοντα, τα οποία διαφορετικά θα κρύβονταν απλά πίσω από μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε διάφορες θέσεις.

Ρωτήστε σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας, όσον αφορά την εφαρμογή μίας ευρύτερης στρατηγικής SEO, σε σχέση με πιο σύντομες καμπάνιες, οι οποίες έχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα. Μην δημιουργείτε προβλήματα ο ίδιος στον εαυτό σας, και μην παραμελείτε τον τομέα της επικοινωνίας, γιατί μπορεί να έχει μόνο θετικά αποτελέσματα, με την εξαίρεση ακραίων περιπτώσεων, όπου η υπερβολική επικοινωνία λειτουργεί ανασταλτικά για την πρόοδο των εργασιών.

Κάποιες τελικές σκέψεις, οι οποίες πηγάζουν από την προσωπική μας εμπειρία

Δεν είναι απαραίτητο όλες οι στρατηγικές να είναι μεγαλεπήβολες. Μερικές φορές, οι προοπτικές σας μπορεί να είναι περιορισμένες, και να είστε αναγκασμένος να δημιουργήσετε μία μικρή – ακόμη και απειροελάχιστη – ευκαιρία. Ίσως να μην διαθέτετε καθόλου τον αναγκαίο χρόνο για την ανάπτυξη μίας κατάλληλης στρατηγικής μεγάλης κλίμακας.

Σε αυτήν την περίπτωση, μία ή δύο τακτικές μπορεί να αρκούν για να σας εξασφαλίσουν τη νίκη. Θα πρέπει, απλά, να το διατυπώσετε αυτό με σαφήνεια στο αφεντικό ή τον πελάτη σας. Μη δημιουργήσετε την παραπλανητική εντύπωση, πως αυτό που επιχειρείτε να δημιουργήσετε, είναι μία καμπάνια SEO.

Είναι κατανοητό ότι, κάποια γραφεία παροχής υπηρεσιών SEO, αλλά και τα ανάλογα τμήματα επιχειρήσεων, δεν προορίζονται για την ανάπτυξη εκτεταμένων καμπανιών SEO. Το στρατηγικό έργο απαιτεί χρόνο, και το πιθανότερο είναι, η επιτάχυνση (ή κλιμάκωση) κατά τη διάρκεια του αναπτυξιακού σταδίου να προκαλέσει περισσότερο αρνητικά, παρά θετικά αποτελέσματα. Είναι σαν να παρακολουθείτε εντατικά μαθήματα για τις εξετάσεις – αυτό μπορεί να σας κάνει να παραβλέψετε ή να περάσετε πρόχειρα κάποιες πληροφορίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για να πάρετε καλό βαθμό.

Τέλος, δεν θα πρέπει παραβλεφθεί το γεγονός ότι, η παράλυση που προέρχεται από την υπερβολική σκέψη και ανάλυση αποτελεί ένα πραγματικό και δυσεπίλυτο πρόβλημα για πολλά άτομα, και δεν έχει βρεθεί ακόμη κάποιου είδους πανάκεια. Θα ήταν ανόητο να προσπαθήσει κάποιος να προβλέψει εκ των προτέρων την τελειότητα. Προσπαθήστε να προσεγγίσετε το ζήτημα όσο μπορείτε καλύτερα, εντός ενός λογικού χρονικού πλαισίου, και προετοιμαστείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία στο μέλλον, προκειμένου να βελτιώσετε το αποτέλεσμα.

Αν εντοπίσετε κάποιο αδύνατο σημείο καθώς διέρχεστε από τις λεπτομέρειες του σχεδίου σας, απλά κάντε στροφή, και αλλάξτε κατεύθυνση. Απαιτούνται πολλές ώρες προεργασίας για την οικοδόμηση της στρατηγικής σας, αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο να κάνετε μικροδιορθώσεις στην πορεία.

Αφήστε μια απάντηση