Facebook ads – 6 συμβουλές για να επιτύχετε!

Facebook-Ads

Είτε είστε νέος στη διαφήμιση στο Facebook, είτε «επαγγελματίας», πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, και ορισμένα κόλπα μπορoύν να αυξήσουν αρκετά το κατά πόσο ελκυστική είναι η παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο οι μετατροπές σας (conversions) όσο και να επιτευχθούν οι στόχοι σας.

Παρότι υπάρχουν άπειροι τρόποι για να επιτύχετε – αλλά και για να αποτύχετε – στις διαφημίσεις στο Facebook, τα παρακάτω κόλπα θα σας βοηθήσουν να οδηγήσετε τις καμπάνιες και τις προσπάθειες σας στην επιτυχία.

Αυτά τα κόλπα για τις διαφημίσεις του Facebook έχουν ως σκοπό να βελτιώσουν το δημιουργικό της διαφήμισής σας, προσφέροντας μοναδικούς τρόπους για να κάνετε μία διαφήμιση πιο ελκυστική και με μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπών.

Κάποιες φορές μία διαφήμιση μπορεί να αποτύχει, επειδή απλά το δημιουργικό της δεν μελετήθηκε το ίδιο προσεκτικά με τη στόχευσή της και αυτό να έχει ως συνέπεια να μην πραγματοποιήθουν οι στόχοι που έχουμε θέσει.

Οι διαφημιστές μπορεί να επιμείνουν με την προβολή μίας συγκεκριμένης διαφήμισης, χωρίς να συνδειτοποιούν πραγματικά τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μία διαφήμιση ελκυστική προς τους χρήστες.

Το Facebook είναι μία πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί γύρω από την εμπειρία των χρηστών, και οι διαφημίσεις δεν θα πρέπει να διαφέρουν ως προς αυτό το χαρακτηριστικό.

Δημιουργήστε διαφημίσεις στο Facebook, τις οποίες θα αγαπήσει τόσο το ίδιο το Facebook, όσο και οι χρήστες.

Παρακάτω σας έχουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές που θα ήταν οφέλιμο για εσάς και την επιχείρησή σας να τις ακολουθήσετε  όσον αφορά τα δημιουργικά των διαφημίσεων.

1ο: Τα βίντεο που έχετε ήδη δημιουργήσει στο παρελθόν και δεν έχετε χρησιμοποιήσει είναι καλύτερα να τα χρησιμοποιήσετε από το να μη χρησιμοποιήσετε καθόλου

Κουραστήκατε να ακούτε ότι πρέπει να δημιουργήσετε βίντεο, αλλά δεν έχετε ιδέα από πού να αρχίσετε; Δεν είστε ο μόνος.

Δεν έχουν όλες οι επιχειρήσεις τον χρόνο ή την ευχέρεια να δημιουργήσουν βίντεο αμέσως, για να το χρησιμοποιήσουν σε μία διαφημιστική καμπάνια στο Facebook. Γνωρίζουμε όμως όλοι μας πόσο σημαντικό είναι ένα δημιουργικό με βίντεο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα.

Ένα βίντεο στο Facebook λαμβάνει, κατά μέσο όρο, 135 %  περισσότερη οργανική πρόσβαση, από ό, τι μία απλή φωτογραφία στο Facebook. Οι φωτογραφίες ήταν, κατά το παρελθόν, ο πιο ελκυστικός τύπος δημιουργικού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όμως το βίντεο γρήγορα τις ξεπέρασε, και είναι πλέον το πιο δημοφιλές.

Facebook-Ads

Η λύση

Βίντεο που έχουμε ήδη δημιουργήσει ή χρήση βίντεο από online βιβλιοθήκη.

Φαντάζομαι την αντίδρασή σας, γιατί οι περισσότεροι ούτε που θα θέλετε να ακούσετε για οτιδήποτε έχει σχέση με αποθέματα.

Σε μία τέτοια περίπτωση όμως, όπου το Facebook δείχνει μεγαλύτερη προτίμηση στην εμφάνιση διαφημίσεων βίντεο, από ό, τι εικόνων, και τα άτομα δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία ανταπόκρισης σε ένα βίντεο, θα πρέπει να πάρετε ένα βίντεο από online βιβλιοθήκη για να το χρησιμοποιήσετε.

Υπάρχουν πλέον τόσες πολλές διαφορετικές ιστοσελίδες με βίντεο για να διαλέξετε, που είναι σίγουρο ότι θα βρείτε το είδος του στυλ που ταιριάζει στην επιχείρηση σας.

Μπορείτε, γρήγορα και εύκολα, να προσθέσετε ένα βίντεο στην επόμενη διαφημιστική σας καμπάνια στο Facebook, ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Μεταβείτε στην επιλογή βίντεο του Αποθέματος της Adobe, και ξεκινήστε από εκεί. Η Adobe διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ποικιλίες αποθεμάτων βιντεοταινιών, από τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε, αυτό σημαίνει ότι, σίγουρα, έχει για κάθε τομέα και είδος δραστηριότητας.

Επιλέξτε ένα βίντεο με βάση την ιστορία που θέλετε να αφηγηθείτε. Ο τύπος βίντεο που επιλέγετε θα πρέπει να λέει μία ιστορία, και να μιμείται το είδος του συναισθήματος που θέλετε να δημιουργήσετε στον καταναλωτή με το μήνυμα της διαφήμισής σας.

Αν προσπαθείτε να αποκτήσετε νέες επαφές με δυνητικούς πελάτες για μία εταιρεία χρηματοοικονομικών επενδύσεων, το βίντεο μπορεί να αρχίζει εστιάζοντας στις δυσκολίες τις επένδυσης, δείχνοντας, για παράδειγμα, λεφτά που καίγονται ή πετάγονται στο σιφόνι της αποχέτευσης.

Στη συνέχεια, το βίντεο μπορεί να περάσει σε ένα άτομο που κάθεται χαρούμενο σε ένα γραφείο με έναν σύμβουλο. Το βίντεο θα πρέπει να λέει μία ιστορία, η οποία περιλαμβάνει το μήνυμά σας, το συναίσθημα που δημιουργείται, και πάνω από όλα τη λύση.

Κάντε το βίντεο δικό σας με τη βοήθεια της επιχείρησής σας. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει κανείς ότι δεν δαπανήσατε χιλιάδες δολλάρια, ούτε προσλάβατε ένα ολόκληρο συνεργείο παραγωγής για να δημιουργήσετε το βίντεο αυτό. Απλά, προσθέσετε ένα λογότυπο ή κείμενο ως επικάλυμμα του βίντεο και μία διαφάνεια με προτροπή για αντιδράση (call-to-action), με τα στοιχεία της εταιρείας στο τέλος, και είστε έτοιμος!

2ο: Αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε το γαλάζιο χρώμα σε διαφημιστικό δημιουργικό.

Το κύριο χρώμα του Facebook είναι το γαλάζιο – το #3b5998, για την ακρίβεια. Η χρήση εικόνων και βίντεο με γαλάζιο τόνο στις διαφημιστικές εκστρατείες σας δεν πρόκειται να βοηθήσει τη διαφήμισή σας να ξεχωρίσει στη Ροή Ειδήσεων.

Επί τη ευκαιρία, δεν αναφέρομαι μόνο σε μονόχρωμη γαλάζια εικόνα με κείμενο. Αυτό που θέλουμε να πούμε, είναι οτιδήποτε περιλαμβάνει μια γαλάζια απόχρωση όπως το χρώμα του ουρανού, τα κύματα της θάλασσας, ή ένα άτομο που στέκεται μπροστά σε έναν γαλάζιο τοίχο. Αυτοί οι γαλάζιοι τόνοι θα κάνουν τη διαφήμισή σας να αναμιχθεί και να «χαθεί» μέσα στη Ροή Ειδήσεων, το οποίο είναι ακριβώς αυτό που δεν θέλουμε να συμβεί.

Προσπαθήστε να μην εστιάσετε στους γαλάζιους τόνους, αλλά να χρησιμοποιήσετε χρώματα που ταιριάζουν στην επιχείρηση σας, ιδιαίτερα αν είναι έντονα χρώματα, όπως το πορτοκαλί, το πράσινο και το κόκκινο.

Το πορτοκαλί χρώμα είναι συμπληρωματικό του γαλάζιου, οπότε, όχι μόνο θα ξεχωρίσει, αλλά θα φαίνεται και πάρα πολύ ωραίο μέσα στη Ροή Ειδήσεων.

3ο: Δημιουργήστε μία διασκεδαστική διαφήμιση & συμπεριλάβετε εικονίδια συναισθημάτων (emoji) στο διαφημιστικό κείμενο

Σήμερα, σε όλους αρέσει ένα καλό emoji, οπότε, θα ήταν καλή ιδέα να συμπεριλάβετε μερικά στο διαφημιστικό σας κείμενο. Υπάρχουν, ωστόσο, δύο κανόνες, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθήσετε κατά τη χρήση emoji στο διαφημιστικό σας κείμενο:

Μην κάνετε υπερβολική χρήση των emoji.

Χρησιμοποιήστε emoji, τα οποία έχουν λογική μέσα στο κείμενο.

Κανείς δεν θα μπορούσε να καταλάβει τι ρόλο παίζουν τέσσερα emoji με σταγόνες βροχής και μία γάτα με μάτια-καρδιές, δίπλα σε ένα κείμενο σχετικά με κράτηση για χειμερινές διακοπές. Τα emoji θα πρέπει να είναι σχετικά με την αντίδραση, την οποία επιθυμείτε να έχει ο χρήστης, και το συναίσθημα το οποίο επιχειρείτε να του μεταδώσετε.

Facebook ads

Πάρτε, για παράδειγμα, αυτήν τη διαφήμιση, όπου χρησιμοποιήθηκαν τα emoji με το μεγάφωνο, για να μεταδοθεί το μήνυμα «ανοίξτε τον ήχο σας». Τα emoji αυτά προσθέτουν μία φανταστική επιπλέον λεπτομέρεια, γιατί, πολύ συχνά, τα άτομα παρακολουθούν βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον ήχο κλειστό.

Δίνοντας περισσότερη έμφαση στο διαφημιστικό κείμενο μέσω της χρήσης των emoji μεγαφώνου, είναι σαν να λέτε στους χρήστες, ότι δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν το βίντεο αυτό χωρίς ήχο. Οπότε, ανοίξτε τον ήχο!

Facebook-Ads

4ο: Μη στηρίζεστε απλά στο κλίκ από τους καταναλωτές, για να έχετε επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας

Οι στόχοι διαφήμισης στο Facebook θα πρέπει να είναι εύκολα υλοποιήσιμοι για τους χρήστες, και να είναι κάτι, το οποίο θέλουν πραγματικά να κάνουν.

Ένας τρόπος επίτευξης και των δύο αυτών παραμέτρων είναι εφικτός μέσω της παραπομπής ενός συνδέσμου προς τον ιστότοπο/τη σελίδα προορισμού σας, μέσα στο διαφημιστικό κείμενο.

Βέβαια, το πλήκτρο προτροπής σε αντίδραση  (call – to – action button) θα κατευθύνει τους χρήστες εκεί, όμως, μπορεί να δημιουργεί μία υπερβολική εντύπωση διαφήμισης. Αυτό που εννοούμε, είναι ότι σχεδόν όλοι γνωρίζουν πως αν μία ανάρτηση στο Facebook φέρει την ετικέτα «Χορηγούμενο», και ένα πλήκτρο προτροπής σε δράση, τότε είναι διαφήμιση.

Γενικά, στους χρήστες, οι οποίοι είναι ακριβώς όπως εσείς, δεν αρέσει να βομβαρδίζονται με διαφημιστικά μηνύματα, και να τους εξαναγκάζει κάποιος να αναλάβουν συγκεκριμένη δράση. Όλοι προτιμούμε να επιλέγουμε από μόνοι μας, γνωρίζοντας, και έχοντας υπολογίσει εκ των προτέρων, πού θα καταλήξουμε.

Από ψυχολογικής άποψης, οι χρήστες μπορεί να αισθάνονται πιο άνετα, όταν λαμβάνουν οι ίδιοι την απόφαση να φύγουν από την ιστοσελίδα του Facebook, πατώντας απλά το πλήκτρο ενός συνδέσμου, το οποίο υπάρχει μέσα σε ένα διαφημιστικό κείμενο. Γνωρίζουν ακριβώς πού θα βρεθούν, και επιλέγουν να μεταβούν σε αυτόν τον προορισμό, αντί να πατήσουν το πλήκτρο «Μάθετε Περισσότερα», μη γνωρίζοντας  που πραγματικά θα καταλήξουν.

Εκτός από τη «συναισθηματική» πλευρά αυτού του αιτιολογικού, η προσθήκη ενός συνδέσμου URL μέσα σε ένα διαφημιστικό κείμενο παρέχει επίσης στον χρήστη την επιλογή να δράσει γρήγορα. Αν του άρεσε αυτό που διάβασε, και επιθυμεί να ανταποκριθεί, δώστε του την επιλογή να το κάνει, χωρίς να χρειάζεται να περάσει από όλο το κείμενο, για να φτάσει στο πλήκτρο του συνδέσμου.

Facebook-Ads

5ο: Σχεδιάστε μία διαφήμιση που θα προσελκύει το κοινό σας

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτό μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, όμως είναι πραγματικά, μία από τις σημαντικότερες συμβουλές, τις οποίες συνήθως ο κόσμος ξεχνά. Ακόμη και το ίδιο το Facebook δίνει αυτήν τη συμβουλή, η οποία περιέχεται στις «Δημιουργικές Συμβουλές», οι οποίες περιγράφονται με σαφήνεια, διότι είναι πολύ σημαντικό για τους διαφημιζόμενους να εστιάσουν σε αυτήν.

Εκτός από το διαφημιστικό σας κείμενο, τόσο οι εικόνες όσο και τα βίντεό σας θα πρέπει να απευθύνονται στο δημογραφικό σας κοινό. Ας αναλύσουμε το παράδειγμα του Facebook.

Facebook ads

Στα αριστερά, θα δείτε μία διαφήμιση για ένα εστιατόριο, η οποία εστιάζει σε ένα κοκτέιλ. Η διαφήμιση αυτή στοχεύει σε ένα νεαρότερο κοινό, της «γενιάς της χιλιετίας», το οποίο, είναι πολύ πιθανό να εργάζεται με οχτάωρο, και να απολαμβάνει να βγαίνει έξω με τους συναδέλφους για ένα ποτό στο τέλος της εργάσιμης ημέρας. Αποτελεί έναν πολύ ειδικό τύπο ατόμου, παρότι θα μπορούσαμε όλοι να ταυτιστούμε με αυτό, και η διαφήμιση δημιουργείται για το τμήμα ακριβώς του δημογραφικού κοινού του εστιατορίου.

Η φωτογραφία στα δεξιά είναι από το ίδιο εστιατόριο, στοχεύει, όμως, στο δημογραφικό του κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, δηλαδή το τμήμα της πελατειακής του βάσης που έρχεται απλά για το φαγητό.

Αν το εστιατόριο είχε χρησιμοποιήσει την ίδια φωτογραφία κοκτέιλ για να προσελκύσει το συγκεκριμένο κοινό μεγαλύτερης ηλικίας, για παράδειγμα, άνω των 50 ετών, μπορεί να είχε καταφέρει τελικά, να απομακρύνει αυτό το κοινό, γιατί θα παρουσίαζε μία ατμόσφαιρα που θα έμοιαζε με μπαρ, και όχι με εστιατόριο.

Είναι αρκετά σπάνιο για μία επιχείρηση να έχει ένα μόνο προφίλ πελάτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να δημιουργήσει πολλές διαφορετικές διαφημίσεις, η κάθε μία από τις οποίες να απευθύνεται σε διαφορετικούς πελάτες.

6ο: Θέστε το ερώτημα ευθύς εξαρχής

Είμαστε όλοι εδώ για να παρέχουμε κάποιου είδους λύση στα προβλήματα των πελατών, σωστά;

Σωστά!

Ασχολούμενοι με την αντιμετώπιση του προβλήματος από την αρχή της διαφήμισης, διακόπτετε τον χρήστη από το να ακολουθήσει πορεία του, και να συνεχίσει με την προγραμματισμένη Ροή Ειδήσεων που ακολουθεί συνήθως.

Χρειάζεστε βοήθεια για να αποκτήσετε μυϊκό όγκο, αλλά δεν γνωρίζετε ποιά σκόνη πρωτεϊνών είναι η κατάλληλη για εσάς;

Κουραστήκατε να ξοδεύετε τα πρωινά σας τακτοποιώντας τα μηνύματα ταχυδρομείου σας;

Ανησυχείτε μήπως η Εφορία βάλει στο μάτι την επιχείρησή σας;

Το καθένα από αυτά τα ερωτήματα απευθύνεται σε ένα μοναδικό κοινό, και ασχολείται με την αντιμετώπιση ενός βασικού προβλήματος που απασχολεί το κοινό αυτό. Παρέχει στον χρήστη κάποιον λόγο για να συνεχίσει να διαβάζει τη διαφήμιση, να κοιτά τις εικόνες, και/ή να παρακολουθεί το βίντεο της διαφήμισης.

Δεν πιστεύετε ότι, ένα διαφημιστικό κόλπο μπορεί να είναι τόσο απλό, όσο να θέσετε ένα ερώτημα στην αρχή του διαφημιστικού κειμένου; Πραγματοποιήστε διηρημένο έλεγχο (A/B test) στον στόχο της επόμενης διαφήμισής σας, όπου στη Διαφήμιση Α θα υποβάλλετε ένα ερώτημα στην αρχή του διαφημιστικού σας κειμένου, και στη Διαφήμιση Β δεν θα υποβάλλετε κανένα ερώτημα σε οποιοδήποτε μέρος του κειμένου.

Συμπέρασμα

Την επόμενη φορά που θα εργαστείτε σε ένα δημιουργικό για μία νέα διαφημιστική εκστρατεία στο Facebook, προσπαθήστε να εφαρμόσετε αυτά τα έξι κόλπα, και να είστε σίγουρος ότι θα δείτε τις μετατροπές σας να εκτινάσσονται στα ύψη.

facebook ads

1 σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση