Διαφημιστείτε στο LinkedIn

linkedin ads management

Εξηγήστε τι ακριβώς κάνετε

Είναι πιθανό πολλοί από εσάς να έχετε ενεργή παρουσία στο LinkedIn. Δηλαδή , ίσως να είστε «συνδεδεμένοι» με όλες τις επιχειρηματικές επαφές και τους φίλους σας, να έχετε συμπληρώσει το προφίλ σας, μπορεί ακόμη και να έχετε ενεργή παρουσία σε μία ή δύο ομάδες. Όμως, είναι πολύ πιθανό να μην έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ την πλατφόρμα διαφημίσεων. Ή, αν το έχετε κάνει, μπορεί να σταματήσατε, αφού δεν είχατε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Λοιπόν, εάν έχουν όντως έτσι τα πράγματα και ασχολείστε με το μάρκετινγκ Β2Β, τότε είναι καιρός να ξαναδοκιμάσετε τις LinkedIn Ads.

Ποιος είναι ο λόγος;

Eάν ασχολείστε με το μάρκετινγκ B2B, τότε χρειάζεται να προσελκύσετε την προσοχή των επαγγελματιών.
Το LinkedIn μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό, γιατί:

  • Είναι ένα κοινωνικό δίκτυο ειδικά για επαγγελματίες
  • Παρέχει περιεχόμενο για το δίκτυό του με επίκεντρο τις επιχειρήσεις

Και όλως παραδόξως, το LinkedIn λαμβάνει μόνο το 25% των εσόδων του από τη διαφήμιση
(Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, το 90% των εσόδων του Facebook, προέρχεται από διαφήμιση).

Έτσι, εάν αναζητάτε τρόπους να μεταδώσετε το μήνυμα σας σε ένα επιχειρηματικό κοινό, έχει όλα όσα χρειάζεστε – το σωστό δίκτυο, εντός του σωστού πλαισίου αναφοράς και μικρότερο ανταγωνισμό από άλλες πλατφόρμες για την προσέλκυση της προσοχής του κοινού που επιθυμείτε.

Όμως, όπως όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το LinkedIn έχει και αυτό τις ιδιομορφίες του. Το γεγονός ότι η πλατφόρμα του είναι τόσο διαφορετική από αυτή της Google και του Facebook έχει απωθήσει πολλούς διαφημιζόμενους.

Γενικά όμως, πρέπει να ξέρετε πως τα οφέλη της διαφήμισης στο LinkedIn υπερτερούν των στοιχείων που τελούν υπό αμφισβήτηση και έτσι, έαν δώσετε σημασία στις παρακάτω συμβουλές είναι σίγουρο πως θα έχετε λάβει αρκετή βοήθεια για να ξεκινήσετε και να διαχειριστείτε την διαφήμιση σας στο LinkedIn.

Ας αρχίσουμε με τα θετικά στοιχεία

Στόχευση

Αναμφίβολα, το LinkedIn διαθέτει την ακριβέστερη στόχευση από κάθε διαφημιστική πλατφόρμα.

Βέβαια, η Google διαθέτει ευρύτερη εμβέλεια και το Facebook περισσότερες κατηγορίες, όμως σε ο,τι αφορά την καθαρή στόχευση, τίποτα δεν είναι καλύτερο έναντι του LinkedIn. Αυτό συμβαίνει, γιατί οι χρήστες του LinkedIn εισάγουν οι ίδιοι τα δεδομένα στόχευσης, αν για παράδειγμα εργάζονται σε μία τράπεζα, αναφέρουν το στοιχείο αυτό στο προφίλ τους.

Δεν πραγματοποιείται κανένας αλγοριθμικός υπολογισμός από την πλατφόρμα, όπως συμβαίνει με το Κοινό του Facebook ή τα Τμήματα Εξατομικευμένης Προτίμησης της Google.

Επίσης, η στόχευση δεν περιορίζεται σε ευρείες κατηγορίες, αλλά έχετε την δυνατότητα να στοχεύσετε σε πολύ συγκεκριμένες ιδιότητες:

  • Τον κλάδο δραστηριότητας
  • Την εταιρεία για την οποία εργάζονται
  • Τις δεξιότητες
  • Τα προσόντα
  • Ή ακόμη και τις ομάδες που ανήκουν

Έτσι, αν το κοινό που ψάχνετε είναι για παράδειγμα τραπεζικοί υπάλληλοι Ευρωπαϊκών χωρών, μπορείτε να διαμορφώσετε τη διαφήμισή σας προκειμένου να απευθύνεται στο εν λόγω κοινό και να είστε βέβαιοι ότι αυτά τα άτομα θα δουν και θα κάνουν κλικ σε αυτήν.

Μέτρηση μεγέθους κοινού

Λοιπόν, αυτό είναι το ωραίο. Όταν δημιουργείτε τη διαφήμισή σας – πριν ακόμη πληρώσετε οτιδήποτε – μπορείτε να δείτε ακριβώς, πόσο μεγάλο θα είναι το διαφημιστικό κοινό (αν έχει πάνω από 1.000 άτομα).

Για παράδειγμα:

Πόσα άτομα εργάζονται στον κλάδο του λογισμικού στις ΗΠΑ; (1.158.055)
Πόσους υπαλλήλους έχει η Bank of America παγκοσμίως; (151.556)
Ή, πόσοι εργάζονται στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων στην Ευρώπη; (813.867)
Μπορείτε να μαντέψετε πόσο δύσκολο θα ήταν για τους δημιουργούς του LinkedIn, να συμπεριλάβουν αυτό το χαρακτηριστικό στην πλατφόρμα, έτσι, είναι πραγματική τύχη το ότι μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας τόσο σημαντικές πληροφορίες και να τις χρησιμοποιήσουμε με όποιο τρόπο επιθυμούμε.

Εάν έχετε επιλέξει να διαφημιστείτε αλλού, τα στοιχεία αυτά είναι χρήσιμα καθώς μπορείτε να μετρήσετε το μέγεθος μίας αγοράς.

Εργαλείο εξυπηρέτησης

Είναι αλήθεια πως το LinkedIn δεν διαθέτει την πιο προηγμένη διαφημιστική μηχανή (τόσο η Google, όσο και το Facebook, διαθέτουν μεγαλύτερη λειτουργικότητα), όμως, είναι αποτελεσματική.

Μπορείτε να συμπεριλάβετε πολλά διαφορετικά άτομα σε έναν λογαριασμό, να συνεργαστείτε για τις διαφημίσεις και να δημιουργήσετε εύκολα πολλές διαφορετικές παραλλαγές μίας διαφήμισης σε μία καμπάνια.

Παρέχει επίσης έναν πίνακα ελέγχου, για να παρακολουθείτε την απόδοση μίας διαφήμισης, και ένα πλήκτρο επιλογής, από όπου μπορείτε να ενεργοποιείτε ή να απενεργοποιείτε τις διαφημίσεις και τις καμπάνιες σας.

Τα λιγότερο Θετικά Στοιχεία

Πώς να ξεπεράσετε τις προκλήσεις.

Οι διαφημίσεις

Το πρώτο παράπονο που εκφράζει κάποιος όταν αρχίζει να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα, είναι σχετικά με το μέγεθος των διαφημίσεων καθώς υπάρχει αυστηρός περιορισμός, 25 χαρακτήρων για την επικεφαλίδα, 75 χαρακτήρων για το κυρίως κείμενο της διαφήμισης, και μίας εικόνας 50×50. Με λίγη δουλειά, όμως, είναι σίγουρα εφικτό να επιτύχετε μία αποτελεσματική διαφήμιση, στο πλαίσιο αυτών των περιορισμών.

Να τί πρέπει να κάνετε:

Προσδιορίστε το κοινό σας

Παρ’ ότι εσείς με τη στόχευσή σας προσεγγίζετε το κοινό που σας ενδιαφέρει, ο αναγνώστης δεν είναι σε θέση το γνωρίζει αυτό, οπότε θα πρέπει στην επικεφαλίδα με κάποιο τρόπο να δείξετε στο κοινό σας οτι η διαφήμιση σας τους αφορά.

Πείτε τι ακριβώς πρέπει να κάνουν

Όταν έχετε τη δυνατότητα, πείτε τους να κάνουν κλικ στην διαφήμιση σας. Είναι βέβαιο πως τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα απ’ ότι περιμένατε.
Παρουσιάστε την προσφορά σας

Σκεφτείτε την διαφήμισή σας σαν μία κλειστή πόρτα, πρέπει να ξέρετε πως οι κλειστές πόρτες προκαλούν ανησυχία που δεν επιτρέπει να γίνουν οι επιθυμητές ενέργειες. Οπότε, βοηθήστε το κοινό σας ενημερώνοντας τους σχετικά με το τί βρίσκεται στην άλλη πλευρά, δηλαδή τί τους προσφέρετε. Και είναι βέβαιο, ότι θα λάβετε μεγαλύτερη ανταπόκριση προς την ιστοσελίδα σας.

Εξηγήστε τι ακριβώς κάνετε

Έχετε τη δυνατότητα μίας μόνο πρόταση αξίας, οπότε, πείτε την! Και να θυμάστε ότι, το κοινό Β2Β έχει πολύ διαφορετικές προτεραιότητες, από ό, τι το αντίστοιχο B2C κοινό.

Χρησιμοποιήστε ένα πρόσωπο για την εικόνα της διαφήμισης

Έχετε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε μια εικόνα 50×50, οπότε εμείς σας προτείνουμε την χρήση ενός προσώπου. Ασφαλώς και μπορείτε να πειραματιστείτε, όμως, έχει παρατηρηθεί πως οι διαφημίσεις που δεν περιέχουν κάποιο πρόσωπο παρουσιάζουν χαμηλότερο ποσοστό επισκεψιμότητας προς τον διαφημιζόμενο ιστότοπο (CTR).

Διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού από καμπάνιες

Το εργαλείο εξυπηρέτησης σχεδιάστηκε σαφώς, για να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους μικρής κλίμακας. Έτσι μέχρι να φτάσετε τις 50 καμπάνιες δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα. Μετά όμως τι γίνεται;

Πρώτα απ’ όλα, κάθε φορά που επισκέπτεστε το «εργαλείο διαφήμισης», βλέπετε όλες τις καμπάνιες – ακόμη και εκείνες που δεν εμφανίζονται. Κάνοντας κλικ στην επιλογή “Δείξε όλες τις καμπάνιες, εκτός από αυτές που δεν εμφανίζονται” στο κάτω μέρος, το πρόβλημα λύνεται– όταν όμως χρησιμοποιείτε το εργαλείο πολλές φορές καθημερινά, μπορεί να γίνει κουραστικό.

Επίσης, η εξάπλωση των πληροφοριών της καμπάνιας σας σε πολλές διαφορετικές σελίδες καθιστά τη λήψη γρήγορης επισκόπησης δύσκολη – και μερικές φορές, οι σύνδεσμοι με την ένδειξη ‘επόμενη σελίδα’ δεν λειτουργούν.

Τέλος, το χειρότερο χαρακτηριστικό του εργαλείου εξυπηρέτησης είναι η «Αντιγραφή Καμπάνιας». Για κάποιον λόγο, το LinkedIn σας αναγκάζει να επιλέξετε την αντιγραφή της καμπάνιας σε ένα αναδυόμενο παράθυρο, με έναν τυχαιοποιημένο κατάλογο που περιέχει όλες τις προηγούμενες καμπάνιες – με τέσσερις καμπάνιες ανά σελίδα. Μερικές φορές, μπορεί να πάρει τόσο πολύ χρόνο για να βρείτε την καμπάνια, που τελικά καταλήγετε να την ξαναδημιουργήσετε από την αρχή.

Η διαχείριση των διαφημίσεων LinkedIn μέσω τρίτων είναι διαθέσιμη από την Adobe και για εκείνους, οι οποίοι δεν διαθέτουν λογισμικό για επιχειρήσεις, σύντομα θα διατίθεται ένα εργαλείο διαχείρισης διαφημίσεων από την AdStage.

Κόστος

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ με το LinkedIn είναι το υψηλό ελάχιστο Κόστος Ανά Κλικ (περίπου € 2,00), και το ημερήσιο ελάχιστο ποσό ανά καμπάνια (περίπου € 10,00).

Για εκείνους που δραστηριοποιούνται στον χώρο του branding, το ποσό αυτό μπορεί να μην φαίνεται πολύ υψηλό· όμως, πολλοί επαγγελματίες μάρκετινγκ σε μικρές επιχειρήσεις είναι συνηθισμένοι να εκτελούν δεκάδες καμπάνιες, με ένα ευρώ την ημέρα, προκειμένου να δοκιμάσουν διαφορετικές στρατηγικές. Και αυτές οι τιμές, το καθιστούν πολύ πιο δύσκολο.

Όμως, ακόμη και αυτό μπορεί να ξεπεραστεί.

Δεν μπορείτε να αλλάξετε τα ελάχιστα ποσά, μπορείτε όμως να εκτελέσετε τις διαφημίσεις σας με Κόστος Ανά Χίλιες Εμφανίσεις (CPM) στα € 2,00. Έτσι, με ποσοστό επισκεψιμότητας από κλικ μεγαλύτερο από 1%, θα αρχίσει να μειώνεται το κόστος κάτω από € 2,00 ανά κλικ.

Μπορείτε να διακόπτετε – ξεκινάτε τις διαφημίσεις χειροκίνητα, τη χρονική στιγμή κατά την οποία το κοινό σας είναι πιθανό να είναι συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο, οπότε δεν ξοδεύετε χρήματα όταν το κοινό σας απουσιάζει.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε

Πως η στόχευση μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) είναι εξαιρετική.
Το εργαλείο εξυπηρέτησης διαφημίσεων είναι αρκετά επαρκές.
Και, παρ’ ότι το μέγεθος των διαφημίσεων είναι μικρό, και το κόστος υψηλό, υπάρχουν τρόποι να τις χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά – ακόμη και με περιορισμένο προϋπολογισμό.

Όμως, όπως και με οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα, θα πρέπει να κάνετε δοκιμές, και να προσπαθείτε η Απόδοση της Επένδυσης (ROI) να λειτουργεί υπέρ της επιχείρησής σας. Και, αν μη τί άλλο, θα λάβετε εξαιρετική ανατροφοδότηση σχετικά με το αν τα διάφορα τμήματα των κλάδων επιχειρηματικής δραστηριότητας θεωρούν το προϊόν σας ενδιαφέρον.

Εάν χρειάζεστε βοήθεια με της Linkedin διαφημίσεις σας μην διστάσετε να μας καλέστε