Μία βουτιά στα Google Analytic’s

enhanced_ecommerce_google_analytics

Οι περισσότεροι ειδικοί του διαδικτυακού μάρκετινγκ έχουν αποκτήσει υψηλό επίπεδο ευχέρειας όσον αφορά τη SEO, τη δημιουργία περιεχομένου, τις καμπάνιες PPC, την υλοποίηση των γενικότερων πτυχών του μάρκετινγκ, και την μελέτη και ενσωμάτωση των αναλυτικών στατιστικών στοιχείων. Τα στοιχεία αυτά αρκούν για να εξασφαλίσουν την επιτυχία στο Διαδίκτυο, και να παρέχουν προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών.

Όσοι, όμως, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τη βασική έκδοση της εφαρμογής Google Analytics, και μόνο αυτήν, αγνοούν την ύπαρξη πληθώρας πολύτιμων, και το κυριότερο, δωρεάν δεδομένων, τα οποία θα μπορούσαν να συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αύξηση των εσόδων, της συμμετοχής των επισκεπτών, και των κλικ, τα οποία αποτελούν το τρίπτυχο της επιτυχίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πώς, όμως, είναι αυτό εφικτό;

Το κλειδί βρίσκεται στις εξής τέσσερις λέξεις: πρόσθετο βελτιωμένου ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το πρόσθετο βελτιωμένου ηλεκτρονικού εμπορίου του Google Analytics – ή ec.js – το οποίο παρουσιάστηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, παρέχει δεδομένα που ούτε κατά διάνοια θα μπορούσε να φανταστεί κανείς στο παρελθόν. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου που εξακολουθούν να μην το χρησιμοποιούν.

Το παλιό είναι ξεπερασμένο

Ο παλιός τρόπος: Η εφαρμογή Analytics συνέλεγε δεδομένα μετά την αγορά, χρησιμοποιώντας συνήθως έναν στόχο προορισμού (όπως η σελίδα «ευχαριστώ για την αγορά σας»). Ήταν δυνατή η παρακολούθηση των εμφανίσεων, του ποσοστού μετατροπής, και της αξίας των σχετικών πωλήσεων.

Βέβαια, δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι όλα αυτά ήταν χρήσιμα στοιχεία. Ένας χρήστης μέσου επιπέδου μπορεί ακόμη να παρακολουθεί, να συγκρίνει, και να αναλύει άλλα στατιστικά δεδομένα, προκειμένου να κατευθύνει τις προσπάθειές του στο μάρκετινγκ. Και σίγουρα, δεν υπάρχει τίποτε το επιλήψιμο σε αυτό.

Στα πλαίσια, όμως, της λειτουργίας μίας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν συμφωνείτε ότι θα ήταν πολύ ωφέλιμη η γνώση χρήσιμων δεδομένων σχετικά με την συμπεριφορά του πελάτη, πριν αυτός προχωρήσει στην αγορά;

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενσωμάτωση του πρόσθετου ec.js.

Ο νέος τρόπος: ολόκληρη η πορεία που ακολουθεί ο πελάτης – από τη στιγμή που θα φτάσει στη σελίδα, και μέσω των σταδίων της έρευνας, αξιολόγησης, αγοράς, και ακόμη και επιστροφής των προϊόντων – παρακολουθείται και καταγράφεται.

Ποιές είναι οι δυνατότητες του συγκεκριμένου πρόσθετου;

Μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες του χρήστη, σε κάποιον βαθμό, ως προς τα εξής:

  • Συμπεριφορά πελάτη σε κάθε στάδιο της χοάνης πωλήσεων – πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά την αγορά.
  • Λεπτομερείς αναφορές σχετικά με τη μέση αξία παραγγελίας, το ποσοστό επί τοις εκατό των επισκεπτών που πρόσθεσαν προϊόντα στο καλάθι τους, τον μέσο αριθμό προϊόντων σε μία παραγγελία, τα αρχεία καταγραφής δεδομένων συνεργατών (αριθμός συναλλαγών, έσοδα, και μέση αξία παραγγελίας από συνεργάτες που κατευθύνουν επισκεψιμότητα προς την πύλη εισόδου της ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου), και τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού.
  • Τρόπος, χρόνος, και τόπος, όπου οι πελάτες αρχίζουν και/ή εγκαταλείπουν τη διαδικασία αγοράς – απαντώντας, δηλαδή, στο ερώτημα: «Σε ποιό στάδιο της χοάνης πωλήσεων υπάρχει απώλεια πελατών;»
  • Συμμετοχή – απόψεις και αγορές.
  • Αναφορές εκπτωτικών κουπονιών προϊόντων, προκειμένου να υπάρχει παρακολούθηση των συναλλαγών και του κέρδους επί των εσόδων ανά παραγγελία (απαντώντας στο ερώτημα: «Έχει πραγματικό αποτέλεσμα η χρήση κουπονιών;»)
  • Και πολλά άλλα…

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, έτσι δεν είναι; Μία δοκιμή θα πείσει και τον πιο δύσπιστο χρήστη. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι, η εγκατάσταση είναι πολύ πιο περίπλοκη διαδικασία, από ό, τι μία απλή ενεργοποίηση.

Για τους σκοπούς της συγγραφής αυτού του άρθρου, θεωρείται ως δεδομένη η εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά του Analytics.

Εγκατάσταση του Πρόσθετου Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου

Στο δια ταύτα: η εγκατάσταση δεν είναι εύκολη, γρήγορη, αλλά ούτε και απλή. Προϋποθέτει κατανόηση της γλώσσας JavaScript, και των σχετικών κωδίκων, τα οποία δεν κατέχουν όλοι. Για την αποφυγή των προβλημάτων και της σύγχυσης που θα προκύψουν αναπόφευκτα κατά την εφαρμογή της διαδικασίας από τον ίδιο τον χρήστη, καλό θα ήταν να γίνει εξωτερική ανάθεση σε κάποιον έμπειρο προγραμματιστή ιστού, ο οποίος μπορεί να διαχειριστεί κάθε σημείο που μπορεί να δυσκολέψει τον χρήστη.

Υπάρχει και οι εναλλακτικές περιπτώσεις, αν κανείς φανεί τυχερός, όπου η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορείου μπορεί να συνοδεύεται από προεπιλεγμένη ενσωμάτωση, συμπεριλαμβανομένου του:

  • Shopify, και της εφαρμογής του,Actionable Google Analytics, η οποία είναι επί πληρωμή και κοστίζει $39/μήνα.
  • WordPress,σε συνδυασμό με την εφαρμογή WooCommerce, όπου οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν το Πρόσθετο Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Google Analytics.
  • Magento,και της επέκτασής του, Βελτιωμένο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Το πρόσθετο Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ταυτόχρονα με το πρόσθετο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (το οποίο παρακολουθεί τα δεδομένα συναλλαγών και προϊόντων). Αν, κατά το παρελθόν, είχε πραγματοποιηθεί εφαρμογή του πρόσθετου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, πρέπει πλέον είτε να δημιουργηθεί και να χρησιμοποιηθεί μία νέα ιδιοκτησία ιστού (η οποία να συνεργάζεται με πολλαπλές εφαρμογές παρακολούθησης δεδομένων (ιχνηλάτες), είτε να μεταφερθεί η υπάρχουσα ιδιοκτησία ιστού, από το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, στο Βελτιωμένο Ηλεκτρονικό Εμπόριο (αφαιρώντας και αντικαθιστώντας τις αναφορές με τον βελτιωμένο κώδικα).

Σε περίπτωση που ο χρήστης επιλέξει να προχωρήσει στην υλοποίηση της εφαρμογής μόνος του, η εγκατάσταση μπορεί να ολοκληρωθεί σε τρία στάδια:

  1. Θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι χρησιμοποιεί την εφαρμογή Universal Analytics, καθώς το ec.js μπορεί να συνεργαστεί μόνο με αυτό το πρωτόκολλο. Αν εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το Google Analytics, θα πρέπει να προχωρήσει σεαναβάθμιση στο Universal (μέσω ενός συνδέσμου “Αναβάθμιση σε Universal Analytics” που υπάρχει στη στήλη Ιδιοκτησίας ιστού στην καρτέλα Διαχειριστή).
  2. Να εγκαταστήσει τον κατάλληλο κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων ec.js σε κάθε σελίδα του ιστότοπου που θέλει να παρακολουθεί.
  3. Αφού όλα είναι έτοιμα, να ενεργοποιήσει τις Ρυθμίσεις Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Analytics, μέσω της διαδρομής Διαχειριστής > Εμφάνιση > Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Έτσι, ολοκληρώνεται η διαδικασία, η οποία φαίνεται εύκολη, ενώ τα πράγματα δυσκολεύουν στο δεύτερο στάδιο, όπου ο χρήστης μπορεί να αντιμετωπίσει πραγματικά προβλήματα.

Για τη φόρτωση του πρόσθετου βελτιωμένου ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή ga(‘require’, ‘ec’); αφού δημιουργηθεί το αντικείμενο ιχνηλάτησης, και πριν χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε συγκεκριμένη λειτουργικότητα στον κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων Analytics του χρήστη.

Google Analytic's enhanced E-commerce

Το πιο σημαντικό είναι να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη σειρά εντός του κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων:

  • η εντολή ga(‘create’, ‘UA-XXXXXXXX-X’, ‘auto’) για τη δημιουργία του κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων του χρήστη θα πρέπει να προηγείται
  • η εντολή ga(‘require’, ‘ec’) για τη δημιουργία του πρόσθετου βελτιωμένου εμπορίου θα πρέπει να ακολουθεί έπειτα
  • στη συνέχεια εμφανίζονται εντολές πρόσθετου (περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό δίνονται παρακάτω)
  • τέλος, κοντά στο τέλος, θα πρέπει να δημιουργηθεί μία εντολή για την αποστολή δεδομένων στο Analytics, όπως ga(‘send’, ‘pageview’);

Ο χρήστης, λοιπόν, θα πρέπει να δημιουργήσει τον κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων, να φορτώσει το πρόσθετο ec.js, να εκτελέσει τη(τις) συγκεκριμένη(ες) συνάρτηση(ες), και στη συνέχεια να αποστείλει τα δεδομένα, με βάση αυτή τη σειρά, και χωρίς καμία απολύτως παρέκκλιση. Διαφορετικά, η προσπάθεια δεν θα στεφθεί με επιτυχία.

Ο εκτεταμένος αριθμός των χαρακτηριστικών του πρόσθετου βελτιωμένου ηλεκτρονικού εμπορίου καθιστά αδύνατη την εξέταση όλων αυτών των στοιχείων εδώ. Αντίθετα, είναι δυνατή η εξέταση ορισμένων από τις καλύτερες λειτουργίες, τις οποίες, ο χρήστης θα πρέπει να δοκιμάσει.

WordPress

Οι τύποι δεδομένων του πρόσθετου

Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες δεδομένων που μπορεί να συλλεχθούν για το Analytics μέσω της χρήσης του ec.js, ενώ ενέργειες όπως κλικ, αφαίρεση, ταμείο, αγορά, και επιστροφή επιτρέπουν στον χρήστη να κατανοήσει περαιτέρω τα συλλεγόμενα δεδομένα, τα οποία αναφέρονται στο προϊόν ή την προώθησή του.

Εμφανίσεις

Πληροφορίες σχετικά με προϊόντα που έχουν εμφανιστεί, και οι οποίες αναφέρονται ως impressionFieldObject.

Google analytic's enhanced E-commerce

Προϊόν

Δεδομένα σχετικά με τα μεμονωμένα προϊόντα που εμφανίζονται, προστίθενται στο καλάθι, και ούτω καθεξής. Αναφέρονται ως productFieldObject.

Google analytic's enhanced E-commerce

Προώθηση

Πληροφορίες σχετικές με προωθήσεις που εμφανίζονται, και αναφέρονται ως promoFieldObject.

Google analytic's enhanced E-commerce

Ενέργεια

Λεπτομέρειες σχετικά με ενέργεια που σχετίζεται συγκεκριμένα με το ηλεκτρονικό εμπόριο, και αναφέρεται ως actionFieldObject.

Google analytic's enhanced E-commerce

Τα χαρακτηριστικά του πρόσθετου

Με το πρόσθετο Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Analytics, είναι εφικτή η παρακολούθηση ενός ευρέος φάσματος συμβάντων και ενεργειών με την προσθήκη της κατάλληλης εντολής στον κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων. Βέβαια, η σημαντικότερη λεπτομέρεια είναι να βρεθεί η σωστή εντολή, για τη σωστή σελίδα, και για το σωστό χαρακτηριστικό.

Μέσω της διαδρομής Μετατροπές > Ηλεκτρονικό Εμπόριο τις σελίδας Αναφορών του Analytics, μπορεί να αναζητηθούν δύο εξαιρετικά πολύτιμες αναφορές, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν μία επιχείρηση να ξεκινήσει.

Ανάλυση Συμπεριφοράς Πραγματοποίησης Αγορών

Η αναφορά αυτή παρουσιάζει απτά στατιστικά δεδομένα, σχετικά με τον αριθμό των πελατών που μετέβηκαν από ένα στάδιο στο επόμενο στη χοάνη πωλήσεων της ιστοσελίδας.

Google analytic's enhanced E-commerce

Σε αυτήν την αναφορά, εμφανίζεται ο αριθμός των συνεδριών που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια μίας ορισμένης χρονικής περιόδου, ο αριθμός των επισκεπτών που εγκατέλειψαν την ιστοσελίδα χωρίς την πραγματοποίηση αγοράς (κοιτώντας απλά τα προϊόντα), ο αριθμός των συνεδριών με εμφανίσεις προϊόντων, ο αριθμός των επισκεπτών που εγκατέλειψαν την ιστοσελίδα χωρίς να προσθέσουν τίποτε στο καλάθι τους, ο αριθμός των επισκεπτών που πρόσθεσαν κάτι στο καλάθι τους, ο αριθμός εκείνων που το εγκατέλειψαν, ο αριθμός εκείνων που ξεκίνησαν τη διαδικασία του ταμείου, ο αριθμός των επισκεπτών που εγκατέλειψαν το ταμείο, και τέλος, ο αριθμός των συνεδριών που κατέληξαν στην επίτευξη συναλλαγής (πραγματοποιήθηκε αγορά).

Γιατί η συμπεριφορά κατά την πραγματοποίηση αγορών είναι σημαντική;

Έχοντας μία σαφή ιδέα του πού ακριβώς υπάρχει απώλεια επισκεπτών στη χοάνη πωλήσεων, ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει εσωτερική γνώση σχετικά με το πώς μπορεί να διορθώσει αυτό το πρόβλημα.

Πολλές φορές, υπάρχει το ζήτημα ότι, παρά τον μεγάλο αριθμό εμφανίσεων, οι περισσότεροι εγκαταλείπουν μία ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς να προσθέτουν τίποτε στο καλάθι τους. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να δοθεί μέσω της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των περιγραφών προϊόντων, και/ή εξέτασης του ενδεχομένου προσθήκης κριτικών προϊόντων, μαρτυριών πελατών, ή εκπαιδευτικού υλικού, τα οποία να είναι άμεσα διαθέσιμα στη σελίδα.

Τί μπορεί να γίνει, όταν ένας υπερβολικά μεγάλος αριθμός ατόμων εγκαταλείπουν το καλάθι τους χωρίς να περάσει από το ταμείο; Μία καλή λύση θα ήταν η προσθήκη δωρεάν αποστολής, εκπτώσεων με βάση τον όγκο πωλήσεων, προωθήσεων με τη μορφή “αγοράζετε ένα προϊόν, και παίρνετε ένα δωρεάν», ή σύγκρισης, προκειμένου να ελεγχθεί κατά πόσον, οι τιμές μίας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ανταγωνιστικές.

Τί συμβαίνει στην περίπτωση που ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών ξεκινά τη διαδικασία ταμείου, αλλά την εγκαταλείπει; Η λύση είναι η απλοποίηση και αφαίρεση των μη αναγκαίων σταδίων κατά τη διαδικασία. Επίσης, η κατάργηση των κρυφών χρεώσεων και οποιωνδήποτε εκπλήξεων. Η αγορά θα πρέπει να αποτελεί μία εύκολη διαδικασία για τους επισκέπτες μίας ιστοσελίδας.

Προετοιμασία/Εγκατάσταση

Προκειμένου να συλλεχθούν τα απαραίτητα δεδομένα, θα πρέπει να υλοποιηθούν οι παρακάτω εντολές στις εξής σελίδες:

  1. Υπολογισμός των εμφανίσεων προϊόντων: μέσω χρήσης της εντολήςec:addImpression, σε συνδυασμό με την ταυτότητα ή το όνομα του προϊόντος. Όλα τα υπόλοιπα πεδία είναι προαιρετικά. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι δυνατή η παρακολούθηση των χρόνων, κατά τους οποίους ένας επισκέπτης βλέπει ένα προϊόν που περιέχεται σε έναν κατάλογο (σελίδα κατηγορίας, αποτελέσματα αναζήτησης, προϊόντα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις… οπουδήποτε αλλού, εκτός από τη συγκεκριμένη σελίδα που είναι αφιερωμένη στο προϊόν). Τόπος: κάθε σελίδα, όπου αναφέρεται το προϊόν.
  2. Υπολογισμός των κλικ σε συγκεκριμένα προϊόντα: μέσω χρήσης της εντολής ec:addProduct (σε συνδυασμό με την ταυτότητα και/ή το όνομα του προϊόντος), την οποία ακολουθεί η εντολή ec:setActionclick. Τόπος: κάθε σελίδα, στην οποία αναφέρεται στο προϊόν. Θα πρέπει να ζητηθεί από τον προγραμματιστή να χρησιμοποιήσει τον χειριστή συμβάντος ‘onClick’ για το «δέσιμο» της συνάρτησης ‘onProductClick’.
  3. Υπολογισμός των εμφανίσεων λεπτομερειών προϊόντος: μέσω χρήσης της εντολήςec:addProduct, την οποία ακολουθεί η εντολήec:setActiondetail για υπολογισμό των εμφανίσεων σελίδας προϊόντος. Τόπος: η σελίδα που είναι αφιερωμένη στο προϊόν.
  4. Υπολογισμός των προϊόντων στο καλάθι: μέσω χρήσης της εντολήςec:addProduct, την οποία ακολουθεί η εντολή ec:setAction. Θα πρέπει να ζητηθεί από τον προγραμματιστή να χρησιμοποιήσει τον χειριστή συμβάντος ‘onClick’ για το «δέσιμο» της συνάρτησης ‘addToCart’
  5. Τόπος: πλήκτρο «προσθήκης» κάθε σελίδας που είναι αφιερωμένη στο προϊόν.
  6. Υπολογισμός ενάρξεων διαδικασίας ταμείου: μέσω χρήσης της εντολήςec:addProduct, την οποία ακολουθεί η εντολή ec:setAction’, ‘checkout’, {‘step’:1}.
  7. Υπολογισμός ολοκληρωμένων αγορών: μέσω χρήσης της εντολήςec:addProduct, την οποία ακολουθεί η εντολή ec:setActionpurchase.

Είναι όλα αυτά εύκολα και άμεσα στην εφαρμογή; Σε καμία περίπτωση. Αυτό, όμως, που καθιστά πολύτιμες τις παραπάνω διαδικασίες, είναι το γεγονός ότι, ο χρήστης μπορεί να δει πού υπάρχει πτώση των αριθμών ή συμφόρηση μέσα στη χοάνη πωλήσεων.

Ανάλυση Συμπεριφοράς κατά τη Διαδικασία Ταμείου

Παρότι η αναφορά αυτή λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με τη Συμπεριφορά Πραγματοποίησης Αγορών, επικεντρώνεται αποκλειστικά στα βήματα που ακολουθούνται κατά τη διαδικασία ταμείου μίας ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Google analytic's enhanced E-commerce

Πριν την περαιτέρω συνέχεια της ανάλυσης, θα πρέπει να διασφαλιστεί, ότι τα βήματα της διαδικασίας ταμείου συμπληρώνονται στην εφαρμογή Analytics μέσω της διαδρομής Διαχειριστής > Εμφάνιση > Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Κάθε βήμα θα πρέπει να χαρακτηρίζεται με ένα απλό όνομα, όπως «Λεπτομέρειες Πραγματοποίησης Αγορών», «Επιλογές Πληρωμής», και «Επιβεβαίωση».

Κάθε σελίδα της χοάνης πωλήσεων που σχετίζεται με τη διαδικασία ταμείου απαιτεί τη δημιουργία του δικού της ξεχωριστού κώδικα παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων, με τις κατάλληλες εντολές πρόσθετου.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με χρήση της εντολής ec:addProduct, την οποία ακολουθεί η εντολή ec:setActioncheckout’, {‘step’:1} για την πρώτη σελίδα, αλλάζοντας τον αριθμό βήματος με κάθε σελίδα που ακολουθεί, κατά τη μετάβαση από τη μία σελίδα στην άλλη.

Ένα ποσοστό επισκεπτών που φτάνει το 70% θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών του για κάποιον λόγο. Για παράδειγμα, τα άτομα αυτά μπορεί να έχουν ενοχληθεί από την ανακατεύθυνση που λαμβάνει χώρα κατά τη διαδικασία ταμείου (η οποία τους οδηγεί σε μία διαφορετική τομέα Διαδικτύου), να έχουν προβληματιστεί σχετικά με μία διεύθυνση URL που μοιάζει ύποπτη (ο στόχος θα πρέπει να είναι της μορφής www.yoursite.com/checkout), να μην είναι ικανοποιημένοι με απροσδόκητες αλλαγές ή άλλες εκπλήξεις που παρουσιάζονται σε αυτό το τελικό στάδιο, ή να έχουν ενοχληθεί από την ύπαρξη μίας διαδικασία που αποτελείται από μία ή περισσότερες σελίδες (είναι σκόπιμο να πραγματοποιηθεί διηρημένος/διχοτομικός έλεγχος, προκειμένου διευκρινιστούν οι προτιμήσεις των πελατών μίας συγκεκριμένης ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σε πολλές περιπτώσεις, ένας άλλος λόγος μη ολοκλήρωσης της συναλλαγής είναι η απουσία ταμείου για μη εγγεγραμμένους χρήστες. Οι επισκέπτες δεν θα πρέπει να αναγκάζονται να δημιουργήσουν λογαριασμό πριν πραγματοποιήσουν μία αγορά, καθώς αυτό έχει ως αποτέλεσμα το 23% να εγκαταλείψει το καλάθι του, σύμφωνα με τη Forrester Research. Η ιδανική λύση θα ήταν να παρέχονται και οι δύο επιλογές (δημιουργίας λογαριασμού, ή γρήγορης μετάβασης στο ταμείο ως μη εγγεγραμμένος χρήστης).

Με την αναφορά Συμπεριφοράς κατά τη Διαδικασία Ταμείου, είναι η δυνατή η πρόσβαση σε σαφή αριθμητικά στοιχεία για κάθε βήμα: ο τρόπος, με τον οποίο, ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών έφτασε στο πρώτο βήμα, ποιό ήταν το ποσοστό εγκατάλειψης στο δεύτερο βήμα, και ούτω καθεξής.

Για παράδειγμα, αν παρατηρηθεί ότι, ο κύριος όγκος των εγκαταλελειμμένων καλαθιών λαμβάνει χώρα στις επιλογές πληρωμής, ίσως θα πρέπει να δοθούν περισσότερες επιλογές στους πελάτες. Αν ένας μεγάλος αριθμός εγκαταλείπει στη σελίδα αποστολής, ίσως θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα οικονομικότερων επιλογών. Μέσω της χρήσης των δεδομένων μπορεί να γίνει εφικτή η ικανοποίηση των παρατηρούμενων αναγκών των πελατών.

Άλλα χαρακτηριστικά παρακολούθησης/ιχνηλάτησης δεδομένων

Επιπλέον, το πρόσθετο έχει ακόμη περισσότερες δυνατότητες: μπορεί να παρακολουθεί τις επιστροφές με την εντολή ec:setAction’, ‘refund, και τα προϊόντα που αφαιρέθηκαν από καλάθια με την εντολή ec:setAction’, ‘remove, να αναλύει την απόδοση των προϊόντων, τις εσωτερικές προωθήσεις, τις αποδόσεις συνεργατών, την αποτελεσματικότητα των εκπτωτικών κουπονιών, και πολλά άλλα.

Υπάρχουν και άλλα στοιχεία που θα μπορούσαν πιθανώς να αναφερθούν εδώ. Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία χρειάζεται το δικό του μοναδικό σύνολο σεναρίων και εντολών.

Είναι αλήθεια ότι, ο βαθμός πολυπλοκότητας και το απαιτούμενο επίπεδο εξειδίκευσης είναι πέραν αυτών που διαθέτει ο μέσος χρήστης της εφαρμογής Analytics. Ένας προγραμματιστής που διαθέτει τη σχετική γνώση αξίζει κυριολεκτικά «το βάρος του σε χρυσό», σε αυτήν την περίπτωση. Αυτό ισχύει γιατί μπορεί να συμπληρώσει τις λεπτομέρειες προϊόντος, να δημιουργήσει τα απαραίτητα σενάρια, και να εντοπίσει και να επιλύσει προβλήματα κατά την εκδήλωσή τους. Σε αυτήν την περίπτωση, ισχύει το παλιό ρητό: θα πρέπει να ξοδέψει κανείς χρήματα, για να κερδίσει χρήματα.

Η απόκτηση πρόσβασης στα δεδομένα απόδοσης της ιστοσελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου του χρήστη αξίζουν αυτήν την επένδυση. Κάτι που μπορεί να ελεγχθεί, επιδέχεται και διαχείρισης, έτσι δεν είναι; Αν κάποιος δεν γνωρίζει ποιά είναι τα σημεία και οι χρονικές στιγμές όπου χάνονται υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει ποτέ να καταλάβει το γιατί. Το πρόσθετο βελτιωμένου ηλεκτρονικού εμπορίου καθιστή εφικτή την παρακολούθηση/ιχνηλάτηση δεδομένων σε κάθε στάδιο της πορείας του πελάτη, από την εμφάνιση της ιστοσελίδας, μέχρι τη συναλλαγή, δηλαδή, πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά τη συναλλαγή. Έτσι, λοιπόν, αυτού του είδους τα δεδομένα είναι ανεκτίμητα.

Ίσως όλη αυτή ανάλυση να έχει κουράσει τον αναγνώστη. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί κανείς να πάρει μία καλή πρόγευση μέσω του δωρεάν διαδικτυακού κύκλου μαθημάτων εφαρμογής του Analytics στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο από τη Google (υπάρχουν και αρκετές άλλες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης αυτής του Fundamentals). Ακόμη και στην περίπτωση της ύπαρξης πρόθεσης εξωτερικής ανάθεσης όλων των διαδικασιών, θα ήταν καλή ιδέα η απόκτηση της ελάχιστης στοιχειώδους κατανόησης, σχετικά με το τι συμβαίνει κατά τη διαχείριση της ιστοσελίδας.

Σε τελική ανάλυση, η όλη διαδικασία σχετίζεται με την επιχείρηση του ίδιου του χρήστη. Επομένως, το βελτιωμένο πρόσθετο παρέχει τα εργαλεία που μπορεί να την ενισχύσουν, να τη βελτιώσουν, και να αυξήσουν τα κέρδη της.

Σίγουρα, δεν είναι κάτι το εύκολο, αλλά αξίζει τον κόπο.

Αν έχετε εφαρμόσει το πρόσθετο Βελτιωμένου Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το Google Analytics, θα χαιρόμασταν αν αφήνατε το σχόλιά σας παρακάτω, σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε, και τις λύσεις που βρήκατε.

Αφήστε μια απάντηση