7 Facebook tips που θα βοηθήσουν το brand σας

facebook marketing success

Το Facebook είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα δικτύωσης στον κόσμο, με 1,94 δισεκατομμύριο χρήστες.

Η πλατφόρμα αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνο σας παρέχει πρόσβαση σε αυτόν τον τεράστιο «πληθυσμό», αλλά συμβάλλει ώστε αυτά τα άτομα να σας βρουν.

Αυτό είναι ο λόγος, για τον οποίο η επένδυση στο μάρκετινγκ στο Facebook είναι κάτι το αυτονόητο.

Μπορείτε να πετύχετε πολλά με οργανικό τρόπο στο Facebook, χωρίς να δαπανήσετε ολόκληρο τον προϋπολογισμό σας.

Διαθέτοντας το κατάλληλο περιεχόμενο και στρατηγική μάρκετινγκ στο Facebook, μπορείτε να:

  • Προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας
  • Δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα του brand σας.
  • Καλλιεργήσετε σχέσεις με υποψήφιους πελάτες, συνεργάτες, και άτομα με επιρροή.
  • Αξιοποιήσετε νέα παγκόσμια κοινά.
  • Διεξάγετε έρευνα μάρκετινγκ.
  • Αναζητήσετε ανατροφοδότηση μάρκετινγκ.
  • Δώσετε ώθηση στις πωλήσεις και την επιχειρηματική ανάπτυξη.

Με την αποτελεσματική διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και το κατάλληλο περιεχόμενο, μπορείτε να επιτύχετε τους περισσότερους, ή ακόμη και όλους, από αυτούς τους στόχους.

Σας παρουσιάζουμε, λοιπόν, επτά ιδέες μάρκετινγκ στο Facebook, οι οποίες θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας.

1. Μεγιστοποιήστε τον διαθέσιμο χώρο σας στο Διαδίκτυο

Η σελίδα σας στο Facebook αποτελεί δωρεάν διαθέσιμο χώρο. Η δημιουργία της δεν κοστίζει απολύτως τίποτε, και μπορεί να σας βοηθήσει, αποφέροντάς σας πραγματικές συναλλαγές.

Ο χώρος που διαθέτετε στη σελίδα σας προορίζεται εξολοκλήρου για δική σας χρήση. Η φωτογραφία του εξωφύλλου και του προφίλ σας, ο χώρος για το βίντεο παρουσίασης, αλλά και η περιγραφή της επιχείρησής σας, καθώς και οι αναρτήσεις σας, αποτελούν όλα ευκαιρίες για να προσελκύσετε την προσοχή του κοινού σας. Γι’ αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά.

Η φωτογραφία του εξωφύλλου σας είναι από που πρωτοαντικρίζουν αυτοί που επισκέπτονται το προφίλ σας στο Facebook. Έτσι, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε, προκειμένου να δημιουργήσετε μία εξαιρετική πρώτη εντύπωση.

Αντί να συμβιβάζεστε με ένα παραδοσιακό λογότυπο ή επιχειρηματική επωνυμία στο εξώφυλλό σας, θα μπορούσατε να παρουσιάσετε τις ικανότητες και το προϊόν/υπηρεσία που πουλάτε.

Για παράδειγμα, ένα γραφείο που ειδικεύεται στο ψηφιακό μάρκετινγκ θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την φωτογραφία του εξωφύλλου του για να κάνει μία επίδειξη των δυνατοτήτων του στην κειμενογράφηση ή το σχέδιο.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα στοιχεία στη σελίδα σας στο Facebook, έτσι ώστε να μεγιστοποιήσετε την αναζητησιμότητα και το αποτέλεσμα.

2. Επιμεληθείτε τη δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου

Η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να είναι χρονοβόρα διαδικασία, με μεγάλο κόστος. Αντί γι’ αυτό, θα μπορούσατε να επιμεληθείτε τη δημιουργία εξαιρετικού περιεχομένου, να ψυχαγωγήσετε, και να ενημερώσετε τους φανατικούς υποστηρικτές σας, και να δημιουργήσετε επίσης σχέσεις με συγγραφείς ιστολογίων του χώρου σας.

Παρότι δεν είναι δυνατόν να περιηγηθείτε σε εκατοντάδες ιστοσελίδες και πηγές αναζητώντας σχετικό περιεχόμενο, οι συσκευές επιμέλειας περιεχομένου μπορεί να το κάνουν αυτό για εσάς.

Ως εναλλακτική λύση, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν κατάλογο πηγών, τις οποίες να ακολουθήσετε εκ των προτέρων, διευκολύνοντας τον εντοπισμό περιεχομένου σε σταθερή βάση.

Κατά τον διαμοιρασμό επιμελημένου περιεχομένου, βεβαιωθείτε ότι έχετε επισημάνει τον συγγραφέα ιστολογίου και την έκδοση που έχουν την ευθύνη για τη δημιουργία του, προκειμένου να αναγνωρίσετε τη συμβολή τους, και να προσελκύσετε την προσοχή τους.

3. Ενεργοποιήστε το κοινό σας

Η ιστοσελίδα «Lithographs» είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα, το οποίο μετατρέπει βιβλία σε τέχνη. Δημιουργεί οπτικά ελκυστικές αφίσες, τσάντες, και μπλουζάκια, έτσι ώστε να διαθέτει άφθονο οπτικό περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να μοιραστεί.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί τη σελίδα της στο Facebook για προώθηση των πωλήσεων, δημιουργώντας, ταυτόχρονα, διασκεδαστικές αναρτήσεις, έτσι να συνδεθεί με το κοινό της. Σε πολλές από τις αναρτήσεις της προβάλλονται ερωτήματα, εμπνευσμένο περιεχόμενο, και δραστηριότητες που προσελκύουν τη συμμετοχή των φανατικών υποστηρικτών της.

Μία από τις διασκεδαστικές ιδέες της ήταν η δημιουργία μία αλυσίδας τατουάζ χρησιμοποιώντας διαλόγους από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων». Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν προσωρινά τατουάζ με διαλόγους, και να μοιραστούν φωτογραφίες στη σελίδα τους στο Facebook, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη σε μήκος αλυσίδα τατουάζ στον κόσμο.

Οι φανατικοί υποστηρικτές λατρεύουν τη συμμετοχή σε εξεζητημένες διασκεδαστικές δραστηριότητες.

4. Πηγαίνετε στο παρασκήνιο

Τα άτομα είναι πιο πιθανόν να συσχετιστούν με το brand σας, εάν αυτο διαθέτει μία προσωπική και ανθρώπινη πλευρά.

Μολονότι ο προσωπικός διαμοιρασμός αποτελεί μία θαυμάσια τακτική, το ίδιο ισχύει και για την παροχή αποκλειστικής πρόσβασης στο ακροατήριό σας, σε στοιχεία που δεν μπορεί να δει κανείς άλλος.

Η αφήγηση της ιστορίας σχετικά με το τί συμβαίνει στο παρασκήνιο αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο για να παρακινήσετε τους ένθερμους οπαδούς σας να συμμετέχουν. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται, όχι μόνο η εστίαση στους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από το brand σας, αλλά λειτουργεί και ενθαρρυντικά για τους φανατικούς σας οπαδούς, ώστε να συσχετιστούν με την ανθρώπινη πλευρά σας.

Τα άτομα είναι επίσης πιθανόν να πειστούν να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας, εάν γνωρίζουν τις προσπάθειες που καταβάλλετε για να τα παράγετε.

Οι ιστορίες που διηγούνται περιστατικά που συμβαίνουν στο παρασκήνιο μπορεί να είναι απίστευτα διασκεδαστικές και δημοφιλείς, ιδιαίτερα στον χώρο της ψυχαγωγίας (π.χ. κατά τη δημιουργία μουσικής και ταινιών).

Διάφοροι καλλιτέχνες και ηθοποιοί έχουν επίσης αρχίσει να εκπέμπουν ζωντανά από τα παρασκήνια κατά τη διάρκεια των παραστάσεων.

Τα άτομα είναι πιο πιθανόν να συσχετιστούν με την επιχείρηση σας, εάν αυτή διαθέτει μία προσωπική και ανθρώπινη πλευρά.

Μολονότι ο προσωπικός διαμοιρασμός αποτελεί μία θαυμάσια τακτική, το ίδιο ισχύει και για την παροχή αποκλειστικής πρόσβασης στο ακροατήριό σας, σε στοιχεία που δεν μπορεί να δει κανείς άλλος.

Η αφήγηση της ιστορίας σχετικά με το τι συμβαίνει στο παρασκήνιο αποτελεί έναν καταπληκτικό τρόπο για να παρακινήσετε τους ένθερμους οπαδούς σας να συμμετέχουν. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται, όχι μόνο η εστίαση στους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από την επιχείρηση σας, αλλά λειτουργεί και ενθαρρυντικά για τους φανατικούς σας οπαδούς, ώστε να συσχετιστούν με την ανθρώπινη πλευρά σας.

Τα άτομα είναι επίσης πιθανόν να πειστούν να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας, εάν γνωρίζουν τις προσπάθειες που καταβάλλετε για να τα παράγετε.

Οι ιστορίες που διηγούνται περιστατικά που συμβαίνουν στο παρασκήνιο μπορεί να είναι απίστευτα διασκεδαστικές και δημοφιλείς, ιδιαίτερα στον χώρο της ψυχαγωγίας (π.χ. κατά τη δημιουργία μουσικής και ταινιών).

Διάφοροι καλλιτέχνες και ηθοποιοί έχουν επίσης αρχίσει να εκπέμπουν ζωντανά από τα παρασκήνια κατά τη διάρκεια των παραστάσεων.

5. Εστιάστε στην τοπική δραστηριότητα

Εάν είστε τοπική επιχείρηση, είναι σημαντικό να μοχλεύσετε περιεχόμενο, το οποίο ενθαρρύνει το τοπικό σας δικτύου. Αρκετές μεγάλες επωνυμίες διαθέτουν επίσης σελίδες με εστίαση σε κάθε τοπική περιοχή, έτσι ώστε να κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι συμπεριλαμβάνονται και αυτοί· ότι δεν είναι αποκλεισμένοι.

Επίσης, κάποιες επιχειρήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν σχετικό τοπικό περιεχόμενο. Οι μεσίτες ακινήτων, για παράδειγμα, δεν μπορούν να στηρίζονται στην ανάρτηση εικόνων κατοικιών στην τύχη. Θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από τοπική σχετικότητα, προκειμένου να καθιερώσουν το brand, και να κερδίσουν το ενδιαφέρον σοβαρών αγοραστών.

Το γραφείο Realty Austin, για παράδειγμα, έχει δημιουργήσει έναν οδηγό για να μπορεί να δει κανείς ένα είδος γαλάζιου φυτού που μοιάζει με λούπινο, και το οποίο υπάρχει στο Austin και είναι δημοφιλές στους κατοίκους της περιοχής.

Αν διαθέτετε επιχείρηση με υλική υπόσταση και εγκαταστάσεις, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε επίσης καμπάνιες για να ενθαρρύνετε τα άτομα να ρίξουν μια ματιά κατά την επίσκεψή τους.

6. Βάλτε τους ένθερμους υποστηρικτές σας να μιλούν για εσάς

Όλοι οι ειδικοί του μάρκετινγκ επιμένουν στο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, διότι είναι διαδραστικό, μπορεί να δημιουργήσει σχέσεις, και είναι αξιόπιστο. Ενθαρρύνει, όμως, τους αφοσιωμένους χρήστες να συμμετέχουν στη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ενθαρρύνετε τους πιστούς οπαδούς να συνεισφέρουν. Θα μπορούσατε να:

  • Υποβάλλετε επιτακτικά ερωτήματα.
  • Διεξάγετε ενδιαφέρουσες δημοσκοπήσεις.
  • Δημιουργήσετε διαγωνισμούς, η συμμετοχή στους οποίους προϋποθέτει τη δημιουργία περιεχομένου.
  • Συλλέξετε μαρτυρίες, οι οποίες μοιράζονται αυθόρμητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ξεκινήσετε ψυχαγωγικές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με τη δημιουργία περιεχομένου.

-Για παράδειγμα, η εταιρεία Chobani υποσχέθηκε στους πιστούς υποστηρικτές της ένα κεσεδάκι γιαούρτι, ως αντάλλαγμα για ιστορίες που σχετίζονται με τη μάρκα της.

Το κατάστημα υποδημάτων Toms υποσχέθηκε να δωρίσει χρηματικά  ποσά για φιλανθρωπικούς σκοπούς, για κάθε ζευγάρι υποδημάτων που αγοράζεται, φωτογραφίζεται, και μοιράζεται στο Twitter με μία συγκεκριμένη ετικέτα (hashtag).

«Αναρτήστε μία φωτογραφία του εαυτού σας #withoutshoes (χωρίς παπούτσια), και η @TOMS θα δωρίσει ένα ζευγάρι παπούτσια σε αυτούς που έχουν ανάγκη να το αποκτήσουν.

— Michael F. DeMart (@michaeldemart) 12 Μαΐου, 2017

7. Διατηρείστε υψηλό βαθμό ανταπόκρισης

Το Facebook μοιράζει σήματα αναγνώρισης σε επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται γρήγορα, καθώς οι οπαδοί περιμένουν γρήγορη ανταπόκριση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν ανταποκρίνεστε γρήγορα, αυξάνει επίσης η πιθανότητα να έχετε μεγαλύτερη συμμετοχή στις αναρτήσεις σας.

Το μάρκετινγκ στο Facebook μπορεί να αφορά τη μαζική συμμετοχή των χρηστών, όμως τελικά, όλα εξαρτώνται από τους ένθερμους οπαδούς που μπορείτε να προσελκύσετε και να μετατρέψετε σε αφοσιωμένους πελάτες. Όπως, πολύ εύστοχα, το έθεσε το Gary Vee: «Το απλό ενδιαφέρον δεν κλιμακώνεται.»

Τα άτομα θέλουν να ασχολούνται με αυτούς προσωπικά. Η πραγματική, πολύτιμη συμμετοχή ανάγεται, σε τελική ανάλυση, στο τί συμβαίνει σε διαπροσωπικό επίπεδο.

Το Facebook προωθεί επίσης αναρτήσεις στις ροές των ατόμων, με τους οποίους έχετε απευθείας συζητήσεις.

Περίληψη

Το μάρκετινγκ στο Facebook μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε αναγνωρισιμότητα μάρκας, συμμετοχή των πελατών, και πωλήσεις, διαθέτοντας το κατάλληλο περιεχόμενο, και εφαρμόζοντας τη σωστή στρατηγική.

Η χρήση των ιδεών που παρουσιάζονται σε αυτήν την ανάρτηση μπορεί να αποτελέσει μία καλή αφετηρία.

Αφήστε μια απάντηση