Email marketing: Συχνότητα αποστολής newsletter

email marketing

Η επιλογή του σωστού χρόνου είναι ζήτημα τεράστιας σημασίας όσον αφορά το μάρκετινγκ μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email marketing). Με τις αναλογίες κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων (CTR) να πλησιάζουν σε χαμηλά ποσοστά, μέχρι και 2% σε ορισμένους τομείς, ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσετε τα αποτελέσματά σας, είναι μέσω του προγραμματισμού των newsletter σας  και της ανάπτυξης γνώσης σχετικά με τη συχνότητα αποστολής τους.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, τα άτομα δεν επιθυμούν να λαμβάνουν προωθητικά newsletter, παρά μόνο σε περίπτωση που έχουν εγγραφεί ως συνδρομητές (subscribers) στη σχετική υπηρεσία, ή όταν το μήνυμα περιέχει κάτι «ωφέλιμο» για αυτά.

Ένας σημαντικός παράγοντας, όμως, ο οποίος επηρεάζει τις διαθέσεις ενός ατόμου σχετικά με τη λήψη ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι η επιλογή του σωστού χρόνου.

Αν βομβαρδίζετε τα άτομα που περιλαμβάνονται στη λίστα σας με διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαρκώς με μηνύματα, είτε αυτά είναι προωθητικά, είτε όχι, η λίστα των συνδρομητών σας θα αρχίσει να συρρικνώνεται με ταχύ ρυθμό.

Στην πραγματικότητα, το 69% των χρηστών ακυρώνει τη συνδρομή του, λόγω του «υπερβολικά μεγάλου αριθμού μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου» που λαμβάνει.

Γενικά, είναι δύσκολο να γνωρίζετε τον σωστό αριθμό μηνυμάτων ταχυδρομείου που θα πρέπει να στέλνετε, και ιδιαίτερα καθώς οι ειδικοί σας προτείνουν να επικοινωνείτε περισσότερο με τους πελάτες σας. Ο Jeremy Reeves, ειδικός σε θέματα «χοάνης πωλήσεων» (sales funnel), συμβουλεύει τις επιχειρήσεις να διατηρούν επαφή με τους πελάτες τους, και να επικοινωνούν πιο συχνά με αυτούς.

Πώς θα αποφύγουν, όμως, να πέσουν στην παγίδα της επικοινωνίας σε υπερβολικά συχνή βάση; Σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Άμεσου Μάρκετινγκ σχετικά τους Πελάτες μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου σε Εθνική Κλίμακα, οι περισσότεροι επαγγελματίες του μάρκετινγκ (35 %) στέλνουν δύο με τρία μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον μήνα, 9% έξι με οκτώ μηνύματα, και 19 % στέλνει μόνο ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τον μήνα.

Αυτή, όμως, είναι η θεώρηση του ζητήματος από τη σκοπιά του επαγγελματία του μάρκετινγκ. Αν εξετάσετε καλύτερα τους πελάτες, θα συνειδητοποιήσετε ότι, θα πρέπει να στέλνετε περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με μία έρευνα της ιστοσελίδας MarketingSherpa, το 61 % των χρηστών προτιμά να λαμβάνει προωθητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Επίσης, προκαλεί έκπληξη το γεγονός, ότι το 15 % των χρηστών αναφέρει ότι, δεν θα το πείραζε να λαμβάνει ένα προωθητικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κάθε μέρα.

Οι ερευνητές της ίδιας μελέτης οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι, το 91% των χρηστών δεν θα είχε πρόβλημα με τη λήψη newsletter. Ωστόσο, οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μηνύματα αυτά θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από υψηλή στόχευση.

Οι αριθμοί αυτοί φανερώνουν τη διαφορά μεταξύ των προσδοκιών, και των αποτελεσμάτων. Όμως, θα πρέπει να θυμάστε ότι δεν υπάρχουν σταθεροί και αμετάβλητοι κανόνες όσον αφορά τη συχνότητα αποστολής προωθητικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με τους αριθμούς αυτούς, ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου την εβδομάδα θα μπορούσε να φέρει αποτέλεσμα. Ωστόσο, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τη συχνότητα αποστολής μηνυμάτων, ανάλογα με την περίπτωσή σας.

Παρακάτω, αναφέρονται κάποιοι παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας:

email marketing


Στατιστικά στοιχεία του τομέα δραστηριότητας

Θα πρέπει να μελετήσετε τους ανταγωνιστές σας και να δείτε πόσα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στέλνουν σε εβδομαδιαία βάση. Επίσης, θα πρέπει να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσής σας και να εξετάσετε τρόπους, ώστε να μάθετε από αυτά τα δεδομένα και να τα εκμεταλλευτείτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Δεν θα πρέπει όμως να αντιγράψετε τη στρατηγική των ανταγωνιστών σας κατά γράμμα, καθώς μπορεί να στέλνουν περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διότι διαθέτουν έναν τεράστιο αριθμό συνδρομητών, ή επειδή έχουν έναν συγκεκριμένο στόχο. Η δική σας στρατηγική θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες σας.

Φύση των προϊόντων ή των υπηρεσιών

Ο αριθμός των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στέλνετε, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από αυτό που προσφέρετε στους πελάτες σας. Για παράδειγμα, αν πουλάτε κλιματιστικά, θα πρέπει να στέλνετε περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το καλοκαίρι, παρά τον χειμώνα. Από την άλλη πλευρά, αν διευθύνετε ένα πρακτορείο ειδήσεων, θα πρέπει να στέλνετε καθημερινά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έτσι ώστε να διατηρείτε τα άτομα ενήμερα.

email marketing

Η φύση του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Καταρχάς, θα πρέπει να γνωρίζετε τον στόχο του μηνύματός σας το οποίο στέλνετε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Προσπαθείτε να κάνετε τα άτομα να αγοράσουν ένα προϊόν ή να συμπληρώσουν ένα έντυπο;

Σύμφωνα με τις αναφορές με τα σχετικά στοιχεία, το πρώτο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει την υψηλότερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR), το οποίο σημαίνει ότι έχετε μόνο μία ευκαιρία για να το κάνετε σωστά.

Προσπαθήστε να μπείτε στο θέμα από το πρώτο κιόλας μήνυμα, εκτός αν το μόνο που θέλετε να δημιουργήσετε, είναι η περιέργεια.

Παρακάτω, παρέχονται περισσότερες συμβουλές, σχετικά με τον τρόπο καθορισμού της συχνότητας

Αφήστε τους πελάτες σας να επιλέξουν πόσα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιθυμούν να λαμβάνουν. Μπορείτε να έχετε διαθέσιμη αυτήν την επιλογή κατά τη συνδρομητική εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία ή να αποκτήσετε αυτήν την πληροφορία αρχίζοντας μία δημοσκόπηση.

Δώστε προσοχή στους αριθμούς. Δείτε τα αρχικά ποσοστά σας καθώς και πόσες εγγραφές και ακυρώσεις συνδρομητών έχετε. Οι αριθμοί αυτοί θα σας βοηθήσουν να πραγματοποιήσετε αλλαγές στο σχέδιό σας, αν χρειάζεται.

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τα βασικά σημεία της συμμετοχής των χρηστών. Αν τα ποσοστά συμμετοχής των χρηστών σας είναι χαμηλά, μπορείτε να τα βελτιώσετε αυξάνοντας ή μειώνοντας τον αριθμό των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στέλνετε ανά εβδομάδα. Ο βασικός ρόλος της επιδίωξης συμμετοχής των χρηστών είναι να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα από την αποστολή ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Θα πρέπει να είστε σίγουροι για τον σκοπό του μηνύματος προτού το στείλετε. Δεν αποσκοπούν όλα τα μηνύματα τα οποία στέλνονται στη δημιουργία πρόθεσης αγοράς. Κάποια από αυτά μπορεί να μην είναι προωθητικά και απλά να στοχεύουν στη δημιουργία φήμης και πελατείας.

Ωστόσο, θα πρέπει να είστε σίγουρος ότι όλα τα μηνύματά σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσθέτουν αξία στους αναγνώστες σας. Μη στέλνετε μηνύματα που είναι ανεπιθύμητα ή δεν έχουν καμία αξία για τον χρήστη.

Γύρω στο 32 % των χρηστών διαγράφονται από τους καταλόγους λήψης ενημερωτικών δελτίων, λόγω της αποστολής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που «δεν έχουν καμία σχέση ή χρησιμότητα». Μην διαπράξετε το σφάλμα να στείλετε μηνύματα χωρίς λόγο, αν θέλετε να διατηρήσετε τον αριθμό των εγγεγραμμένων συνδρομητών σας.

Τελικό συμπέρασμα

Δεν είναι δυνατόν να δοθεί μία και μόνο απάντηση σε αυτό το πολύπλοκο ερώτημα, καθώς η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, έχει διαφορετικούς στόχους και απευθύνεται σε διαφορετικούς πελάτες. Θα πρέπει να ακολουθήσετε πιστά την προσέγγιση που στηρίζεται στη δοκιμή και να δείτε τι λειτουργεί για εσάς και τί όχι.

Μπορείτε επίσης να πραγματοποιήσετε έλεγχο μέσω της διχοτομικής μεθόδου (A/B testing), χωρίς να παραλείψετε να δώσετε τη δέουσα προσοχή σε όλα τα σημαντικά αριθμητικά δεδομένα.

email marketing

Αφήστε μια απάντηση