Content marketing και SEO

Content

Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. Θα ακούσετε αυτήν τη φράση ξανά και ξανά, όσον αφορά την επιτυχία στη Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO).

Δημιουργώντας το σωστό περιεχόμενο, δημιουργείτε μία στέρεη βάση, πάνω στην οποία μπορείτε να στηρίξετε όλες τις υπόλοιπες προσπάθειες που αφορούν τη SEO στρατηγική σας.

Ποιότητα περιεχομένου

Παράγετε, πάνω απ’ όλα, ποιοτικό περιεχόμενο; Εάν κάνετε online πωλήσεις, προχωράτε πέρα από τη δημιουργία ενός απλού φυλλαδίου με τις ίδιες πληροφορίες που μπορεί να βρει κανείς σε εκατοντάδες άλλες ιστοσελίδες;

Δίνετε κάποιον λόγο στους ανθρώπους, ώστε να αφιερώσουν περισσότερο  από μερικά δευτερόλεπτα στην ανάγνωση των ιστοσελίδων σας;

Προσφέρετε πραγματική αξία, κάτι ουσιαστικό στους επισκέπτες σας, το οποίο είναι μοναδικό, διαφορετικό, χρήσιμο και το οποίο δεν θα βρουν πουθενά αλλού;

Αυτά είναι κάποια μόνο από τα ερωτήματα που θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας, κατά την εξέταση του κατά πόσο παρέχετε ποιοτικό περιεχόμενο.

Δεν θα πρέπει να αμελήσετε αυτό το ζήτημα, καθώς αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο από τον οποίο εξαρτώνται όλοι σχεδόν οι υπόλοιποι παράγοντες.

Keywords

Έρευνα περιεχομένου/έρευνα λέξεων-κλειδιών

Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας SEO, μετά τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, είναι η αποτελεσματική έρευνα λέξεων-κλειδιών. Αυτό που χρειάζεστε είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά που αποτελούν τους πραγματικούς όρους αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες, οπότε μπορείτε να παράγετε περιεχόμενο το οποίο «απαντά» αποτελεσματικά στο σχετικό ερώτημα αναζήτησης.

Για παράδειγμα, μία σελίδα σχετικά με την «Αποφυγή του Μελανώματος» μπορεί να χρησιμοποιεί τεχνική ορολογία για να περιγράψει τρόπους πρόληψης του καρκίνου του δέρματος. Μία μηχανή αναζήτησης όμως, μπορεί να παραλείψει ή να μην κατατάξει σε υψηλή θέση αυτήν την ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης αν οι χρήστες ψάχνουν αντί γι’ αυτό για «συμβουλές πρόληψης του καρκίνου του δέρματος». Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να είναι γραμμένο στη σωστή γλώσσα – τη γλώσσα που χρησιμοποιεί ο πελάτης σας, ή ο χρήστης της ιστοσελίδας σας κατά την αναζήτηση.

Λέξεις περιεχομένου/χρήση λέξεων-κλειδιών

Αφού έχετε ολοκληρώσει την έρευνα των λέξεων-κλειδια (το κάνατε αυτό, σωστά;) σκεφτείτε αν πράγματι χρησιμοποιήσατε αυτές τις λέξεις στο περιεχόμενό σας.

Διαφορετικά, αφού έχετε ήδη δημιουργήσει κάποιο ποιοτικό περιεχόμενο πριν πραγματοποιήσετε έρευνα, ίσως να ήρθε η ώρα να το αναθεωρήσετε και να κάνετε ορισμένες διορθώσεις.

Εάν πράγματι, θέλετε να βρίσκουν τις σελίδες σας για συγκεκριμένες λέξεις, είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβετε τις λέξεις αυτές στο κείμενό σας.

Πόσο συχνά; Επαναλάβετε κάθε λέξη, για την οποία θέλετε να σας βρίσκουν, τουλάχιστον πέντε φορές ή να επιδιώξετε τη πυκνότητα της λέξης-κλειδί 2,45 %, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Όπως ίσως καταλάβατε, αστειευόμαστε: μην τον κάνετε αυτό σε καμία περίπτωση! Δεν υπάρχει ακριβής αριθμός φορών που θα πρέπει επαναλαμβάνεται μία λέξη-κλειδί.

Ακόμη και αν ο όρος «πυκνότητα λέξης-κλειδιού» ακούγεται πολύ επιστημονικός, και ακόμη και αν επιτύχετε κάποιο «ιδανικό» ποσοστό, για το οποίο θα υπερηφανεύεστε, αυτό δεν εγγυάται απολύτως τίποτε.

Απλά χρησιμοποιήστε την κοινή λογική. Σκεφτείτε τις λέξεις για τις οποίες θέλετε να βρίσκουν μία σελίδα και οι οποίες λέξεις πιστεύετε ότι είναι σχετικές, βάση της έρευνας λέξεων-κλειδιών που πραγματοποιήσατε.

Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε τις με φυσικό τρόπο στη σελίδα. Αν έχετε συνήθως μία τάση προς τις αντωνυμίες, στις αναφορές σε δεύτερο πρόσωπο ή σε άλλα πρόσωπα, ίσως είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό ουσιαστικό σποραδικά στο κείμενο, παρά μία αντωνυμία.

Ανανέωση με «φρέσκο» περιεχόμενο

Οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν το νέο περιεχόμενο. Αυτό εννοούμε συνήθως, όταν λέμε «φρέσκο» περιεχόμενο.

Δεν μπορείτε να ανανεώνετε τις σελίδες σας (ή την ημερομηνία δημοσίευσης) κάθε μέρα, πιστεύοντας ότι αυτό θα τις κάνει «φρέσκες» και οτι ίσως θα αυξήσει την πιθανότητα κατάταξής τους σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ούτε μπορείτε απλά να προσθέτετε νέες σελίδες συνεχώς, για να έχετε απλά νέες σελίδες, και να θεωρείτε ότι αυτό θα σας δώσει ώθηση όσον αφορά την ανανέωση.

Όμως, η Google έχει κάτι που ονομάζει “Query Deserved Freshness” (Ερώτημα που Απαιτεί Φρέσκο Περιεχόμενο) (QDF). Αν υπάρχει μία αναζήτηση, η οποία γίνει ξαφνικά πολύ δημοφιλής, σε αντίθεση με τη φυσιολογική δραστηριότητά που σχετίζεται με αυτήν, η Google θα εφαρμόσει τον παράγοντα QDF στον σχετικό όρο, και θα ψάξει να βρει αν υπάρχει όντως φρέσκο περιεχόμενο πάνω σε αυτό το θέμα. Αν υπάρχει, θα δοθεί ώθηση σε αυτό το νέο περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ο καλύτερος τρόπος να το αντιληφθεί κανείς αυτό, είναι σε σχέση με έναν όρο όπως ο «τυφώνας». Αν δεν υπάρχει κάποιος τυφώνας σε εξέλιξη, τότε το πιο πιθανό είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης να περιέχουν καταχωρήσεις κρατικών ιστοσελίδων και ιστοσελίδων γενικών πληροφοριών. Αν όμως υπάρχει κάποιος τυφώνας σε εξέλιξη, τα αποτελέσματα θα αλλάξουν, και μπορεί να παρουσιάσουν ιστορίες, ειδήσεις και πληροφορίες σχετικά με τον τυφώνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Αν διαθέτετε το κατάλληλο περιεχόμενο, στο κατάλληλο θέμα, όταν ο παράγοντας QDF κάνει την εμφάνισή του, μπορεί να απολαύσετε το προνόμιο να βρεθείτε στα κορυφαία αποτελέσματα για ημέρες ή εβδομάδες. Θα πρέπει να γνωρίζετε όμως, ότι μετά από αυτό, η σελίδα σας μπορεί να αλλάξει πάλι θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχετε κάνει κάποιο λάθος, αλλά απλά ότι η ώθηση που σας έχει δώσει το φρέσκο περιεχόμενο έχει εξασθενήσει.

Οι ιστοσελίδες μπορούν να εκμεταλλευθούν αυτήν την ώθηση που δίνει το φρέσκο περιεχόμενο, παράγοντας σχετικό περιεχόμενο, το οποίο ακολουθεί τον σφυγμό του κλάδου τους σε πραγματικό χρόνο.

content

Κατακόρυφη αναζήτηση

Οι υπόλοιποι παράγοντες που περιέχονται σε αυτόν τον πίνακα, καλύπτουν τους παράγοντες επιτυχίας του περιεχομένου μίας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Όμως, παράλληλα με τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σελίδων, υπάρχουν επίσης και «κάθετα» αποτελέσματα. Αυτά προέρχονται από «κάθετες» μηχανές αναζήτησης, οι οποίες προορίζονται ειδικά για αντικείμενα όπως εικόνες, ειδήσεις, τοπικές πληροφορίες και βίντεο. Αν διαθέτετε περιεχόμενο σε αυτούς τους τομείς, ίσως να είναι πιο πιθανό αυτά να εμφανιστούν εντός των ειδικών τμημάτων της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Είναι πολύ πιθανό να μην είστε εξοικειωμένοι με τις έννοιες «κάθετη αναζήτηση» και «οριζόντια αναζήτηση».

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη Google. Η βασική μηχανή αναζήτησής της συγκεντρώνει περιεχόμενο από όλο τον ιστό, με την ελπίδα αντιστοίχισης πολλών γενικών ερωτημάτων με μία ευρεία έκταση θεμάτων. Αυτό αποτελεί την οριζόντια αναζήτηση, καθώς η εστίαση διαχέεται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων.

Η Google υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία εξειδικευμένων μηχανών αναζήτησης, οι οποίες εστιάζουν σε εικόνες, ειδήσεις, ή τοπικό περιεχόμενο. Αυτές είναι οι λεγόμενες «κάθετες μηχανές αναζήτησης», διότι αντί να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, επικεντρώνονται σε ένα τμήμα, το οποίο αποτελεί κάθετη τομή του συνολικού φάσματος ενδιαφερόντων.

Όταν πραγματοποιείτε αναζήτηση στη Google λαμβάνετε καταχωρήσεις ιστού. Όμως, συχνά μπορεί να λάβετε ταυτόχρονα και κάθετα αποτελέσματα, τα οποία θεωρούνται σχετικά.

Αν έχετε περιεχόμενο με καλή απόδοση στην κάθετη αναζήτηση, αυτό μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχία σας ακόμη και αν η ιστοσελίδα σας αδυνατεί να το πετύχει αυτό. Μπορεί, επίσης, να συμβάλλει στην επιτυχία σας, σε συνδυασμό με μία ιστοσελίδα που εμφανίζεται στα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης. Οπότε, βεβαιωθείτε ότι παράγετε περιεχόμενο σε σημαντικούς κάθετους τομείς αναζήτησης οι οποίοι είναι σχετικοί με εσάς.

Άμεσες απαντήσεις

Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν, όλο και σε μεγαλύτερο βαθμό, να εμφανίζουν άμεσες απαντήσεις στα αποτελέσματα αναζήτησής τους. Ερωτήματα όπως «γιατί ο ουρανός είναι γαλανός», ή «πόσων χρονών είναι ο πρόεδρος», ίσως να μπορέσουν να σας δώσουν την απάντηση, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε κλίκ σε μία ιστοσελίδα.

Από που παίρνουν αυτές τις απαντήσεις οι μηχανές αναζήτησης; Μερικές φορές τις παραχωρούν με άδεια, όπως στα μενού ή τους στίχους μουσικής. Άλλες φορές, τις αντλούν κατευθείαν από ιστοσελίδες παρέχοντας έναν ανταποδοτικό σύνδεσμο με τη μορφή παραπομπής.

Υπάρχει κάποια αντιπαράθεση σχετικά με το κατά πόσο αποτελεί επιτυχία ή όχι η χρήση του περιεχομένου σας ως άμεση απάντηση. Εν τέλει, αν κάποιος πάρει την απάντηση που χρειάζεται, μπορεί να μην πατήσει στον σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα σας, οπότε, το θεωρείτε αυτό επιτυχία;

Προς το παρόν, θεωρούμε ότι η χρήση ιστοσελίδων ως πηγές άμεσων απαντήσεων αποτελεί επιτυχία, για δύο κύριους λόγους. Πρώτον, αποτελεί ένδειξη εμπιστοσύνης, η οποία μπορεί επίσης να βοηθήσει την ιστοσελίδα και με άλλους τύπους ερωτημάτων. Δεύτερον, παρότι υπάρχει προβληματισμός, υπάρχουν και κάποια άλλα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μία άμεση απάντηση μπορεί πράγματι να αυξήσει την επισκεψιμότητα.

2 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση