5 συμβουλές για mobile friendly ιστοσελίδες

mobile friendly website

Μάλιστα. Έχετε συλλάβει την τέλεια ιδέα για τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας ή ιστολογίου, μέσω του οποίου θα παρέχετε υπηρεσίες και θέλετε λοιπόν να ξεκινήσετε την κατασκευή του.

Ξέρετε ότι θα είναι κάτι το μοναδικό και ανεπανάληπτο όπως και η υπηρεσία που θα προσφέρετε, η οποία θα είναι διαφορετική από ό, τι υπάρχει στην αγορά – παρέχοντας ταυτόχρονα, αξία στους χρήστες και μάλιστα με γενναιόδωρο τρόπο.

Δεν θα πρέπει να βιάζεστε, όμως. Θα πρέπει να σκεφτείτε, όπως θα σκεφτόταν ένας ειδικός της SEO, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού για κινητές συσκευές.

Σύμφωνα με ιστοσελίδα Formstack, ο μέσος όρος των ποσοστών μετατροπών των χρηστών έξυπνων συσκευών (smartphones) έχει αυξηθεί κατά 64%, σε σύγκριση με το μέσο όρο των ποσοστών μετατροπών των χρηστών επιτραπέζιων υπολογιστών.

Η τάση αυτή είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί και για να κερδίσετε τους ανταγωνιστές σας, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τον σχεδιασμό σας για κινητές συσκευές με γνώμονα τη στρατηγική SEO που θα ακολουθήσετε.

Τι συνεπάγεται με αυτό; Μεγαλύτερη εμφανισιμότητα (impressions) και ενασχόληση των χρηστών (engagement) για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με την ιστοσελίδα σας, τα οποία δύο αποτελούν στοιχεία ζωτικής σημασίας για την επίτευξη υψηλού ποσοστού μετατροπών (conversions) , και απόδοσης επένδυσης.

Πριν ξεκινήσετε, ρίξτε μια ματιά σε αυτές τις πέντε συμβουλές που σας δίνουμε, οι οποίες θα εξασφαλίσουν ότι ο σχεδιασμός σας για κινητές συσκευές είναι φιλικός ως προς το SEO κομμάτι το οποίο είναι και ιδιαίτερα σημαντικό για τη πρόοδο της ιστοσελίδας σας.

Οι συμβουλές αυτές είναι απαραίτητες, όχι μόνο για την κατάκτηση της επιτυχίας, αλλά και για τη διατήρησή της σε βάθος χρόνου και συνιστάται ανεπιφύλακτα η εφαρμογή τους από κάθε γραφείο παροχής υπηρεσιών ψηφιακού μάρκετινγκ, το οποίο βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν τον σχεδιασμό τους για κινητές συσκευές, για καλύτερη στρατηγική SEO.

1. Αστραπιαία ταχύτητα φόρτωσης σελίδας

Κάθε δευτερόλεπτο είναι πολύτιμο.

Κανείς δεν θέλει να έχει αργούς χρόνους φόρτωσης, ιδιαίτερα σε μία κινητή συσκευή. Παρ’ ότι πολλές από αυτές τις σελίδες, οι οποίες μαστίζονται από το πρόβλημα των αργών ταχυτήτων φόρτωσης για κινητές συσκευές, χαρακτηρίζονται από αξιόλογο περιεχόμενο, οι χρήστες προχωρούν γρήγορα παρακάτω μόλις «κολλήσουν» σε αργές σελίδες.

Όσο πιο γρήγορη είναι η εμπειρία περιήγησης μέσω κινητών συσκευών, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ενασχόληση των χρηστών με τις ιστοσελίδες σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε αναλύοντας κάθε εικόνα και κάθε στοιχείο JavaScript και CSS, συμπιέζοντας όπου χρειάζεται. Συμπιέστε τις μεγαλύτερες εικόνες όπου μπορείτε, καθώς κάθε ψηφιολέξη (byte) είναι πολύτιμη για τις κινητές συσκευές από άποψη ταχύτητας.

Επίσης, αξιοποιήστε την κρυφή σας μνήμη για αντικείμενα που φορτώνουν σε συνεχή βάση, όπως για παράδειγμα, ένα λογότυπο. Όταν αποθηκεύετε στην κρυφή μνήμη ένα λογότυπο, εξοικονομείτε πολύτιμο χρόνο λήψης, το οποίο έχει ως συνέπεια την αύξηση της συνολικής ταχύτητας της εφαρμογής σας.

Ένας αποτελεσματικός εμπειρικός κανόνας είναι να ρυθμίζετε τον χρόνο ζωής αποθήκευσης όλων των στατικών πόρων στην κρυφή μνήμη, μία φορά την εβδομάδα. Όσον αφορά άλλους πόρους που προέρχονται από τρίτους, όπως μικρά κομμάτια κώδικα (widget) και διαφημίσεις, ο χρόνος ζωής αποθήκευσης στην κρυφή μνήμη θα πρέπει να ρυθμιστεί σε μία ημέρα.

Επίσης, μην ξεχνάτε να μειώνετε τις ανακατευθύνσεις στον ελάχιστο δυνατό βαθμό. Οι ανακατευθύνσεις αυτές παράγουν πρόσθετα αιτήματα HTTP, τα οποία αυξάνουν τον χρόνο φόρτωσης της σελίδας σας. Η Google συνιστά να στέλνετε τους χρήστες με εφαρμογές (πράκτορες) χρήστη κινητών συσκευών στο ισοδύναμο URL για κινητές συσκευές, χωρίς ενδιάμεσες ανακατευθύνσεις.

Θα πρέπει να θυμάστε επίσης, ότι οι αστραπιαίες ταχύτητες φόρτωσης σε κινητές συσκευές συμβάλλουν στην επίτευξη μεγαλύτερου ποσοστού μετατροπών και ικανοποίησης πελατών. Ο μέσος όρος χρόνων φόρτωσης ιστοσελίδων σε κινητές συσκευές για επισκέψεις με εγκατάλειψη ήταν περίπου 2,5 δευτερόλεπτα βραδύτερος από ό, τι στις επισκέψεις χωρίς εγκατάλειψη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Think with Google.

mobile friendly website

2. Προσοχή στα αναδυόμενα παράθυρα

Οι σελίδες που εμφανίζουν ενοχλητικές παρενθετικές διαφημίσεις προσφέρουν κακή εμπειρία χρήστη, σύμφωνα με τη Google. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Google, πλέον επιβάλλει κυρώσεις σε επιχειρήσεις που εμφανίζουν αναδυόμενα παράθυρα σε χρήστες κινητών συσκευών και η οποία πολιτική αποτέλεσε τμήμα της ενημέρωσης αλγορίθμων της 10ης Ιανουαρίου.

Λόγω του μικρού μεγέθους της οθόνης των κινητών συσκευών, οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν τις κυρώσεις αυτές ως απολύτως απαραίτητες, προκειμένου να παρέχουν καλύτερη εμπειρία στους χρήστες. Η γνώση αυτής της πληροφορίας θα σας κάνει να περιορίσετε τη χρήση οποιασδήποτε μορφής αναδυόμενων παραθύρων.

Είναι αποδεκτή η λειτουργία ορισμένων αναδυόμενων παραθύρων, όπως είναι τα πλαίσια επαλήθευσης ηλικίας και τα μικρότερα διαφημιστικά πλαίσια τα οποία δεν αποκρύπτουν μεγάλο μέρος της οθόνης. Όταν, όμως, ένα αναδυόμενο παράθυρο καλύπτει το κυρίως περιεχόμενο ή λειτουργεί ανεξάρτητα και θα πρέπει να απομακρυνθεί ώστε να εμφανιστεί το περιεχόμενο, αυτό έχει δραματικές συνέπειες, όχι μόνο στην εμπειρία του χρήστη, αλλά και στη στρατηγική SEO.

Σκεφτείτε πόσες φορές εγκαταλείψατε μία ιστοσελίδα, όταν συνέβη αυτό. Οπότε, μην επαναλάβετε και εσείς το ίδιο λάθος.

mobile friendly website

3. Σχεδιασμός για μεγάλα δάκτυλα

Ο σχεδιασμός σας, με βάση τον οποίο δίνεται προτεραιότητα στις κινητές συσκευές, θα πρέπει να διαθέτει πλοήγηση οθόνης αφής με ευκολία κύλισης με τα δάκτυλα, τα οποία ενδέχεται να είναι είτε πολύ μεγάλα, είτε πολύ μικρά.

Σκεφθείτε το μέγεθος ενός αντίχειρα και ενός δείκτη και βεβαιωθείτε ότι ο σχεδιασμός σας για κινητές συσκευές ικανοποιεί όλες τις ανάγκες, για μία πιο απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη.

Όσο πιο απρόσκοπτη είναι η εμπειρία χρήστη, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ενασχόληση με την ιστοσελίδα σας, πράγμα που συνεπάγεται την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων από την άποψη του SEO.

4. Τίτλοι & μεταπεριγραφές (meta descriptions)

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι, όσον αφορά τη SEO, είναι μεγάλη η σημασία των τίτλων και των μεταπεριγραφών που επιλέγονται με βάση την προτροπή προς ανάληψη δράσης και τα οποία περιλαμβάνουν στοχευμένες λέξεις-κλειδιά για τις σχετικές ιστοσελίδες. Τι ισχύει όμως ως προς τον τρόπο που εμφανίζονται σε κινητές συσκευές;

Τον περασμένο Μάιο, η Google αύξησε τον αριθμό των χαρακτήρων των ετικετών τίτλου για κινητές συσκευές στους 78, δηλαδή οκτώ περισσότερους από τον προτεινόμενο αριθμό χαρακτήρων για επιτραπέζιες συσκευές. Ωστόσο, συνιστάται να μην υπερβαίνετε τους 70 χαρακτήρες αν θέλετε οι τίτλοι σας να μην εμφανιστούν κομμένοι σε κινητές συσκευές.

Οι μεταπεριγραφές θα πρέπει επίσης να είναι πιο σύντομες, προκειμένου να επιτευχθεί μία πραγματική βελτίωση της εμπειρίας χρήστη σε κινητές συσκευές. Εξάλλου, παρά το γεγονός ότι η Google διατήρησε το μήκος των μεταπεριγραφών σε κινητές συσκευές γύρω στους 130 χαρακτήρες, έχει αυξήσει, εντωμεταξύ, τον όγκο του κειμένου της μεταπεριγραφής που εμφανίζεται σε κινητές συσκευές.

Ασχέτως αυτού του γεγονότος, καλό είναι να διατηρείτε την έκταση που καταλαμβάνουν τα στοιχεία της ιστοσελίδας σας κάτω από τους 130 χαρακτήρες, λόγω του ότι η Google έχει ως γνωστόν την τάση να «κουτσουρεύει» τις μεταπεριγραφές σε κινητές συσκευές.

Η ιστοσελίδα Yoast διαθέτει την τέλεια λύση για όσους δυσκολεύονται με το βέλτιστο μήκος, είτε για κινητές, είτε για επιτραπέζιες συσκευές. Διαθέτει ρυθμίσεις τόσο για κινητές συσκευές όσο και για επιτραπέζιους υπολογιστές κατά τη δημιουργία τίτλων, URL και μεταπεριγραφών, δίνοντας τη δυνατότητα βελτιστοποίησης αυτών των στοιχείων.

5. Απλός σχεδιασμός με σαφή προτροπή σε δράση

Λόγω του μεγέθους της οθόνης, η πιο απλή επιλογή είναι και η καλύτερη όσον αφορά τον σχεδιασμό για κινητές συσκευές. Μην επιχειρήσετε να παραγεμίσετε τη σελίδα με πληροφορίες και χαρακτηριστικά, γιατί αυτό θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία χρήστη, πράγμα που είναι αντίθετο με κάθε θετική πρακτική SEO.

Θα πρέπει να φροντίσετε το περιεχόμενο της σελίδας να είναι σύντομο και επί του θέματος και να μην παραλείπετε να περιλαμβάνετε σαφείς προτροπές σε δράση όπως είναι τα στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού τηλεφώνου και της διεύθυνσης, τα οποία αναρτώνται σε σημείο όπου μπορούν να βρεθούν εύκολα και ενεργοποιούνται μέσω ενός πλήκτρου συνδέσμου.

Αυτό επιτρέπει στους επισκέπτες τη δυνατότητα εύκολης συμμετοχής και ενασχόλησης με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, πράγμα που μπορεί να συμβάλλει σε μία πιο απρόσκοπτη ροή μετατροπών.

Επίσης, προτείνεται να συντομεύσετε τα στοιχεία του μενού σας για κινητές συσκευές, πράγμα που θα ενισχύσει τις προσπάθειές σας για καλύτερη πρακτική SEO, δίνοντας τη δυνατότητα πιο εύκολης πλοήγησης στους χρήστες σας. Είναι κάτι που μπορεί να έχετε παρατηρήσει και εσείς ο ίδιος, πολλές φορές:

Η ύπαρξη υπερβολικά μεγάλου αριθμού στοιχείων βασικών και δευτερευόντων μενού προκαλεί σύγχυση στους χρήστες, με αποτέλεσμα, το ενδιαφέρον τους να μειώνεται πολύ γρήγορα. Αυτό συνήθως τους οδηγεί σε γρήγορη πληκτρολόγηση, ώστε να εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα, μειώνοντας τον χρόνο ενασχόλησης με αυτήν και καταστρέφοντας κατά συνέπεια τις προσπάθειές σας για βελτίωση του SEO.

Επιπλέον, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο σχεδιασμός όλων των φορμών επικοινωνίας προορίζεται για κινητές συσκευές. Αυτό είναι ένα σύνηθες σφάλμα πολλών επιχειρήσεων, ακόμη και μεγάλου μεγέθους.

Βεβαιωθείτε ότι όλες οι φόρμες επικοινωνίας χρησιμοποιούν στοιχεία εισαγωγής HTML5, τα οποία θα καταχωρήσουν αυτόματα το σωστό πληκτρολόγιο για περιηγητές κινητών συσκευών, οι οποίες διαθέτουν διάφορα πληκτρολόγια οθόνης για μία πληθώρα τύπων δεδομένων.

mobile friendly website

Συμπέρασμα

Καθώς συνεχίζεται η φυσιολογική τάση η οποία εκδηλώνεται από όλο και περισσότερους χρήστες οι οποίοι προτιμούν τις κινητές συσκευές έναντι των επιτραπέζιων υπολογιστών, ο σχεδιασμός που δίνει προτεραιότητα στις κινητές συσκευές έχοντας τη σωστή πρακτική SEO στην πρώτη γραμμή, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία.

Οι αλγόριθμοι αλλάζουν συνεχώς ώστε να παρέχουν καλύτερη εμπειρία χρήστη για χρήστες κινητών συσκευών και κατά συνέπεια, επιβραβεύουν τις ιστοσελίδες που διαθέτουν σχεδιασμό για κινητές συσκευές, ο οποίος είναι φιλικός ως προς τη SEO.

Οι παραπάνω συμβουλές μπορεί να αποτελέσουν την αφετηρία, και να σας βοηθήσουν να είστε ενημερωμένος σχετικά με κάθε αλλαγή αλγορίθμων που αφορά κινητές συσκευές, έτσι ώστε να διατηρήσετε μία δυναμική στάση και προοπτική.

Αφήστε μια απάντηση