Συμβουλές για δημιουργία περιεχομένου σε στοχευμένο κοινό

SEO IS THE KEY

Οι περισσότερες καμπάνιες Βελτιστοποίησης Μηχανών Αναζήτησης (SEO) προϋποθέτουν την ύπαρξη τριών ειδών συνδέσμων για την επιτυχία τους, και στο πλαίσιο αυτό, η στόχευση του περιεχομένου σας σε άτομα με επιρροή καλύπτει τα 2/3 των προϋποθέσεων. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε εκτενώς  τις τακτικές που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της εμφανισιμότητας του περιεχομένου σας, καθώς και στον διαμοιρασμό του (share), από τα άτομα εκείνα, τα οποία διαθέτουν ένα ευρύ και σχετικό κοινό.

Οι περισσότερες καμπάνιες SEO απαιτούν την ύπαρξη 3 ειδών συνδέσμων:

Στην περίπτωση αυτή, στην πλειονότητα των καμπανιών SEO, γίνεται προσπάθεια επίτευξης διάφορων στόχων ταυτόχρονα, καθώς επιχειρείται να βελτιωθεί η σειρά κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για παράδειγμα, επιχειρείται η βελτίωση του συνολικού Domain Authority (Κύρους Τομέα), καθώς επίσης και ο εντοπισμός ορισμένων όρων λέξεων-κλειδιά και φράσεων αναζήτησης, και η επίτευξη κατάταξης της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης για αυτούς τους όρους και φράσεις.

Χρειάζεστε τρία είδη συνδέσμων, και αυτό ισχύει για τις περισσότερες καμπάνιες.

Links από γενικές ιστοσελίδες με υψηλό Domain Authority, τα οποία να δείχνουν – χωρίς να σας ενδιαφέρει πού ακριβώς – προς οποιοδήποτε τμήμα του ιστοτόπου σας, π.χ. προς την αρχική σελίδα, τις εσωτερικές σελίδες, το ιστολόγιό σας, ή ακόμη και το τμήμα με τις αναρτήσεις των ειδήσεών σας. Δεν υπάρχει πρόβλημα πού θα δείχνουν.

Έτσι, ένα συνηθισμένο παράδειγμα που χρησιμοποιείται, είναι αυτό των New York Times. Για παράδειγμα εάν θέλουμε να δημιουργηθεί ένας σύνδεσμος στην ιστοσελίδα των New York Times με κατεύθυνση προς τη δική μας ιστοσελίδα, έτσι ώστε να μεταφερθεί το κύρος και η επιρροή ενός συνδέσμου από τον τομέα αυτό, ευελπιστώντας να συμβεί το ίδιο και με πολλούς παρόμοιους τομείς με πολύ υψηλό domai authority.

SEO IS THE KEY

Συνδέσμους προς συγκεκριμένες σελίδες με υψηλή αξία, και στόχευση σε λέξεις-κλειδιά, κατά προτίμηση με συγκεκριμένο κείμενο συνδέσμου, οι οποίοι θα συμβάλλουν στη βελτίωση της σειράς κατάταξης του κάθε ξεχωριστού URL.

Έτσι, αυτό που επιδιώκεται, είναι μία σελίδα να περιέχει έναν σύνδεσμο προς τη δική μου ιστοσελίδα, με το κείμενο του συγκεκριμένου συνδέσμου να αναφέρει τη λέξη «σεσουάρ», καθώς στην ιστοσελίδα μου, προς την οποία κατευθύνεται ο σύνδεσμος, έχει πραγματοποιηθεί στόχευση με βάση τη λέξη-κλειδί «σεσουάρ», αν όλα πάνε κατ’ ευχήν.

Συνδέσμους προς τον τομέα μας από άλλους ιστότοπους, οι οποίοι σχετίζονται με το αντικείμενο της δραστηριότητας μας, ή το niche της αγοράς προς την οποία απευθύνομαστε, και οι οποίοι παρέχουν, σε κάποιον βαθμό, το σχετικό θεματικό κύρος και επιρροή, η οποία να αποτελέσει ένδειξη για τη Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης, σχετικά με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μου.

Δηλαδή, ότι η ιστοσελίδα μας ανήκει στη σχετική σφαίρα επιρροής, και σχετίζεται σημασιολογικά και θεματικά με παρόμοιες λέξεις και φράσεις. Αυτό που επιδιώκουμε, λοιπόν, είναι π.χ. η ιστοσελίδα appliancegal.com να αναρτήσει έναν σύνδεσμο προς τη δική μας ιστοσελίδα, καθώς επιχειρούμε να επιτύχουμε καλή σειρά κατάταξης στον χώρο των σεσουάρ και άλλων τύπων συσκευών.

Έτσι λοιπόν, όσον αφορά το πρώτο και το τρίτο είδος συνδέσμων – καθώς δεν θα γίνει αναφορά στο δεύτερο είδος, αλλά μόνο στο πρώτο και το τρίτο – τις περισσότερες φορές, τα άτομα που επιχειρείτε να στοχεύσετε, είναι αυτά που ονομάζονται στον χώρο μας «άτομα με επιρροή» (Influencers), και ο αριθμός των ατόμων αυτών θα είναι μεγάλος.

Επίσης συγγραφείς ιστολογίων, αρθρογράφους, συγγραφείς, οργανωτές συνεδρίων, ειδικούς στο μάρκετινγκ περιεχομένου, ομιλητές σε εκδηλώσεις, ερευνητές, συντάκτες, δημιουργούς πολυμεσικών διαδικτυακών εκπομπών, και άτομα επιρροής, κάθε είδους.

Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε όλον τον πίνακα με τα είδη των ατόμων που ασκούν κάποιο μορφή επιρροής, ή κατέχουν τον τίτλο του «ατόμου με επιρροή» , και τα οποία μοιράζονται κάποια κοινά στοιχεία. Για παράδειγμα, προσπαθούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο της διαφόρων μορφών. Δεν διαφέρουν από εμάς.

Προσπαθούν να δημιουργήσουν κάποια πράγματα στο Διαδίκτυο, και στην προσπάθειά τους αυτή, χρειάζονται ορισμένα στοιχεία για να συμπληρώσουν τα κενά. Καθώς ψάχνουν για τα στοιχεία αυτά, εσείς μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτήν την ευκαιρία, και να αποκτήσετε αυτό το είδος συνδέσμων.

Θα παρουσιάσουμε κάποιες τακτικές για να σας βοηθήσουν να το πετύχετε αυτό.

Α. Στατιστικά στοιχεία και δεδομένα.

Ο λόγος, για τον οποίο αποτελούν ένα τόσο ισχυρό εργαλείο, είναι διότι, κατά τη δημιουργία των δεδομένων, είτε αυτά συλλέγονται κατά μοναδικό τρόπο από εσάς, είτε είναι μοναδικά γιατί τα διαθέτετε εσείς, είτε διότι εσείς είστε το μοναδικό άτομο που μπορεί να τα συλλέξει  ή επειδή είναι μοναδικά διότι τα συνδυάσατε από πολλές διάσπαρτες πηγές, εσείς είστε αυτός που επιμελείστε τη σύνταξη των δεδομένων και των στατιστικών στοιχείων, και όλα τα σχετικά άτομα χρειάζονται αυτά τα είδη στατιστικών στοιχείων και δεδομένων, προκειμένου να υποστηρίξουν ή να αμφισβητήσουν τα επιχειρήματα, τους ισχυρισμούς τους, ή την κάλυψη του τομέα τους, οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός.

Γιατί αυτό είναι αποτελεσματικό

Διότι έτσι συμπληρώνεται αυτό το κενό. Παρέχει σε αυτά τα άτομα τα σχετικά στατιστικά δεδομένα που αναζητούν· διότι είναι εύκολη η χρήση αριθμών και η αναφορά σε αυτούς, και μπορείτε να πείτε: «Μπορείτε ελεύθερα να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο που να δείχνει προς αυτό το περιεχόμενο. Είστε ευπρόσδεκτος να αντιγράψετε αυτό το γράφημα. Είστε ευπρόσδεκτος να ενσωματώσετε αυτό το διάγραμμα». Έχετε όλες αυτές τις επιλογές.

Αυτό μπορεί να διευκολύνει ακόμη περισσότερο το έργο σας, αλλά τις περισσότερες φορές, μπορείτε να το επιτύχετε, έχοντας μόνο στη διάθεσή σας αυτά τα στατιστικά στοιχεία.

Το μυστικό είναι, το περιεχόμενό σας να εμφανίζεται όταν τα άτομα αυτά αναζητούν τα σχετικά στατιστικά στοιχεία,  αυτό συνήθως  σημαίνει να επιτύχετε καλή σειρά κατάταξης για στοιχεία που είναι δύσκολο να ανακαλυφθούν, μέσω τουλάχιστον της φυσιολογικής αναζήτησης λέξεων-κλειδιών, με είδη όρων long tail που χρησιμοποιούν λέξεις όπως «στατιστικά στοιχεία», «δεδομένα», «διαγράμματα», «γραφήματα», καθώς και είδη αυτών των ερωτήσεων, όπως πότε, πόσο, πόσα, ο αριθμός, κλπ.

Αυτό είναι δύσκολο να επιτευχθεί, γιατί δεν συναντάτε πολλά από αυτά κατά την αναζήτηση των λέξεων-κλειδιών σας, διότι υπάρχει ένας σχετικά μικρός αριθμός αυτών των ατόμων, τα οποία πραγματοποιούν αναζήτηση, σε οποιοδήποτε δεδομένο μήνα, για αυτό το είδος των δεδομένων, τα οποία συμπληρώνουν κενά.

Έτσι, συχνά θα πρέπει να εμπιστεύεστε το ένστικτό σας, ώστε να σας οδηγήσει να δώσετε κάποιο όνομα και τίτλο μέσα σε αυτά τα στοιχεία. Θα πρέπει να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση αυτών των ατόμων, και να αρχίσετε να αναζητάτε στη Google πληροφορίες σχετικά με το τί θα χρειαζόσασταν, αν έπρεπε να γράψετε κάποιο είδος δημοσιογραφικής κάλυψης του συγκεκριμένου τομέα γύρω από αυτό το θέμα.

Μετά, θα βρείτε αυτού του είδους τα στοιχεία, και μπορείτε να επιχειρήσετε να τροποποιήσετε τις λέξεις-κλειδιά των ερωτημάτων αναζήτησής σας, ή να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Google Suggest με αυτές τις λέξεις και φράσεις.

Β. Οπτικό περιεχόμενο.

Η αξία του οπτικού περιεχομένου είναι ζωτικής σημασίας σε αυτήν την περίπτωση, διότι, και πάλι, συμπληρώνει ένα κενό, με το οποίο μπορεί να έρχονται αντιμέτωπα πολλά από αυτά τα άτομα. Είτε ως ειδικοί στο μάρκετινγκ περιεχομένου, ομιλητής σε κάποια εκδήλωση, συγγραφέας άρθρων ή βιβλίων, ή συγγραφέας ιστολογίου, χρειάζεστε οπτικό περιεχόμενο, το οποίο θα τραβήξει την προσοχή, θα λειτουργήσει ως ευχάριστη οπτική πινελιά στο γραπτό κείμενο που έχετε συγγράψει. Συχνά, είναι πολύ πιο εύκολο να πάρετε το οπτικό περιεχόμενο κάποιου άλλου, και απλά να αναφέρετε την πηγή και να παραπέμψετε με έναν σύνδεσμο προς αυτή, παρά να δημιουργήσετε οπτικό περιεχόμενο από μόνος σας.

Είναι γεγονός, ότι τα άτομα αυτά συχνά δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους για τη δημιουργία του δικού τους οπτικού περιεχομένου.

Γιατί η προσέγγιση αυτή είναι αποτελεσματική;

Καθώς όλοι όσοι δημιουργούν αναρτήσεις, άρθρα, συλλογές διαφανειών, και ακόμη και βίντεο, λειτουργούν με βάση το εξής σκεπτικό: «Γιατί να μην αφήσω κάποιον άλλον να κάνει τη δουλειά;» εσείς μπορείτε να είστε το άτομο, το οποίο θα συμπληρώσει αυτό το κενό.

Εμπιστευτική συμβουλή

Για να είστε αποτελεσματικός, θα πρέπει να επιδιώξετε να εμφανίζεστε σε έναν μεγάλο αριθμό μέσων αναζήτησης οπτικού περιεχομένου, τα οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν από τα άτομα αυτά. Τα μέσα αυτά μπορεί να είναι:

Η εφαρμογή Google Images, η οποία αποτελεί και το πιο προφανές παράδειγμα, αλλά επίσης και τα παρακάτω.

Pinterest

Pinterest

Το Slideshare, το οποίο συνεπάγεται με το να πάρετε τα οπτικά σας αρχεία, να τα μετατρέψετε σε κάποια μορφή διαφανειών, να προσθέσετε κάποιο περιεχόμενο, και να τα ανεβάσετε στο Slideshare.

Το πλεονέκτημα του Slideshare είναι ότι, στην πραγματικότητα, αναπαράγει κάθε ξεχωριστή διαφάνεια ως οπτικό αρχείο, και στη συνέχεια, το Google Images μπορεί να εκτελέσει αναζήτηση σε αυτά, οπότε, συχνά θα δείτε αποτελέσματα από το Slideshare μέσα στο Google Images. Έτσι, αυτό μπορεί να αποτελέσει μία εναλλακτική έμμεση λύση, από το να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε ευθέως το πρόβλημα της εμφανισιμότητας.

Instagram

Instagram

Η αναζήτηση στο Instagram, καθώς χρησιμοποιείται από πολλά άτομα, ιδιαίτερα αν ασχολείστε με τη λήψη φωτογραφιών. Μπορείτε να βρείτε, για παράδειγμα, πώς δείχνω τη δική μου τεχνική στεγνώματος μαλλιών, με αυτήν ακριβώς την επιλογή αναζήτησης.

Flickr

Το Flickr, το οποίο εξακολουθούν να χρησιμοποιούν πολλά άτομα στις αναζητήσεις που πραγματοποιούν, ιδιαίτερα εξαιτίας της δυνατότητας που παρέχει για αναζήτηση έργων με άδεια Creative Commons, πράγμα που καθιστά τη χρήση μίας άδειας Creative Commons με δικαιώματα εμπορικής χρήσης, η οποία απαιτεί την αναγνώριση του δημιουργού με ένα σύνδεσμο, την καλύτερη περίπτωση που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας, από όλες αυτές τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό συνεπάγεται ότι θα εμφανίζεστε σε πολλές άλλες μηχανές αναζήτησης εικόνων και φωτογραφιών που διέπονται από τα δικαιώματα των αδειών Creative Commons, πράγμα που μπορεί να σας εξασφαλίσει μεγαλύτερη εμφανισιμότητα σε αυτού του είδους τα άτομα, καθώς πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους.

Γ. Αντίθετες απόψεις/γνώμες διαφωνούντων.

Η τελευταία πτυχή του θέματος, η οποία θα καλυφθεί σε αυτό το άρθρο, είναι η ύπαρξη αντίθετων απόψεων ή γνώμες διαφωνούντων ως προς την άποψη που έχει επικρατήσει ως ορθή. Έτσι, μπορεί να διατυπωθεί η άποψη ότι: «Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, τα σεσουάρ θα σταματήσουν να παράγονται ή να χρησιμοποιούνται, λόγω του Χ».

Γιατί είναι αποτελεσματικό;

Είναι αποτελεσματικό, διότι η σύγχρονη δημοσιογραφία έχει μία συγκεκριμένη άποψη σχετικά με το τί αποτελεί επίκαιρο και σύγχρονο περιεχόμενο, η οποία ιδέα, στην πραγματικότητα, στηρίζεται στο ότι θα πρέπει να δημιουργείται αντιπαράθεση, και ότι θα πρέπει να καλύπτονται και οι δύο πλευρές ενός ζητήματος. Σε πολλούς χώρους που σχετίζονται με έναν συγκεκριμένο τομέα, συμβαίνει συχνά, στην περίπτωση αυτή να δημιουργείται ένα ανεκπλήρωτο κενό. Μέσω της αμφισβήτησης της επικρατούσας άποψης ή του παραδοσιακού τρόπου σκέψης, μπορεί να κανείς να οδηγηθεί στην πλήρωση αυτού του κενού.

Σε αυτήν την περίπτωση, το μυστικό βρίσκεται στην επιδίωξη καλής κατάταξης στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google για κάποια από αυτά τα ερωτήματα αναζήτησης «μέσης» ή «μακριάς ουράς» (long tail). Μπορεί να χρειαστεί να αντιμετωπίσετε κάποιον ανταγωνισμό, οπότε η διαδικασία να είναι δύσκολη, όμως, η διατύπωση αντίθετων απόψεων λειτουργεί συχνά ως αποτελεσματικός σύνδεσμος-«δόλωμα». Έτσι, αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποκτήσετε κάθε είδους σύνδεσμο σε αυτό το σημείο.

Δεύτερον, θα σας παρότρυναμε να εφαρμόζατε σε κάποιον βαθμό την τακτική του μάρκετινγκ μέσω ανάρτησης σχολίων, καθώς και σε ορισμένες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διότι αυτό που θα πρέπει να επιδιώκετε είναι να δημιουργήσετε μία επώνυμη άποψη, με βάση την οποία είστε γνωστός  για τη συγκεκριμένη αντισυμβατική άποψή σας πάνω στο εν λόγω θέμα. Αυτό θα πρέπει να επιχειρήσετε να δημιουργήσετε, είναι μία επώνυμη άποψη του τύπου: «Λοιπόν, δεν συμφωνούμε με την επικρατούσα άποψη για τα σεσουάρ». Τα σεσουάρ, για παράδειγμα, μπορεί να είναι δύσκολο θέμα ως προς αυτό, αλλά σίγουρα, τα άλλα δύο στοιχεία μπορεί να άκρως αποτελεσματικά.

Έτσι, μέσω της χρήσης αυτών των τακτικών, ευελπιστούμε να μπορέσετε να προσεγγίσετε και να συμπληρώσετε κάποια κενά που σχετίζονται με τα εν λόγω άτομα με μεγάλη επιρροή, με αποτέλεσμα να αποκτήσετε δύο από τα τρία είδη συνδέσμων, τα οποία χρειάζεστε για να επιτύχετε καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αφήστε μια απάντηση