Seo & content marketing: 5 σημαντικές αλλαγές που πρέπει να μάθετε

SEO

Τί μας αποκαλύπτουν οι αλλαγές που συμβαίνουν στον χώρο, σχετικά με το μέλλον της Βελτιστοποίησης Μηχανών Αναζήτησης (SEO) και του content marketing; Παρακάτω σας αναλύουμε ορισμένες σύγχρονες τάσεις, καθώς και τις συνέπειές τους. Η Google έχει δυσκολέψει πολύ το έργο των ειδικών marketing τα τελευταία πέντε χρόνια. Όλες αυτές οι μεγάλες αλλαγές που έχουν λάβει χώρα – από την παρουσίαση σημαντικών ενημερώσεων των αλγόριθμων, ως και τη στροφή της εταιρείας, δίνοντας προτεραιότητα στις κινητές συσκευές – έχουν ουσιαστικά τον ίδιο στόχο: να παρέχουν στους χρήστες την καλύτερη δυνατή εμπειρία αναζήτησης. Η Google θέλει να δείχνει στους χρήστες το καλύτερο περιεχόμενο, την κατάλληλη χρονική στιγμή, και στην κατάλληλη συσκευή, με τη μεγαλύτερη ταχύτητα.

 

Κάποιοι ειδικοί του marketing δυσκολεύτηκαν πολύ να συμβαδίσουν και να προσαρμοστούν σε αυτές τις τεράστιες αλλαγές. Την ίδια στιγμή, όμως, άλλες επιχειρήσεις γνωρίζουν ηδη μεγάλη επιτυχία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι έχουν μάθει να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τους αλγόριθμους της Google, οι οποίοι εξελίσσονται συνεχώς, εστιάζοντας στο περιεχόμενο και την ποιότητα.

Οι έξυπνοι και προνοητικοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ έχουν γνώση του ότι, οι στόχοι τους θα πρέπει να είναι παρόμοιοι με αυτούς της Google. Αυτό συνεπάγεται με την παραγωγή περιεχομένου, το οποίο θα πρέπει να έχει απήχηση, να ενισχύει τη συμμετοχή του κόσμου, και να οδηγεί σε μετατροπές – οπουδήποτε, οποτεδήποτε, και με όποιον τρόπο προτιμούν οι καταναλωτές ή με όποιον ανακαλύψουν.

 

Το σημαντικό είναι να εξεταστεί, όχι μόνο τί ισχύει σήμερα για τη Google, αλλά που θα οδηγηθούν οι εξελίξεις που σχετίζονται με αυτήν μέσα στους επόμενους έξι μήνες, το επόμενο έτος ή και ακόμη πιο βαθιά στο μέλλον. Αν έχει κανείς τη δυνατότητα να προλαβαίνει αυτές τις εξαιρετικά σημαντικές αλλαγές, τότε ίσως να καταφέρει να σταθεί μπροστά από τη Google και τον ανταγωνισμό. Αυτό θα έχει ως σημαντικό την απόλυτη κυριαρχία στον χώρο του.

 

Το μέλλον στην αναζήτηση χτίζεται τώρα. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να αρχίσετε να σκέφτεστε μελλοντικά – και γρήγορα μάλιστα! Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε πέντε αλλαγές του SEO, τις οποίες θα πρέπει πλέον να γνωρίζετε άριστα.

SEO

1. Από το SEO, στο ‘SEO με σύγκλιση περιεχομένου’

Το απλό περιεχόμενο γνωρίζουμε οτι δεν είναι από μόνο του αρκετό για την επιτυχία της στρατηγικής SEO που εφαρμόζουμε, έτσι και το SEO δεν αρκεί από μόνο του, για να εγγυηθεί ότι τα άτομα θα βρουν το περιεχόμενό σας και θα ασχοληθούν με αυτό. Τα δεδομένα βοηθούν τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να κατανοήσουν την πρόθεση του καταναλωτή, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ευφυές περιεχόμενο, το οποίο να ευθυγραμμίζεται με τη διαδρομή που ακολουθεί ο καταναλωτής για να φτάσει στο περιεχόμενο, προκειμένου να παρέχουν μία επιτυχημένη και αξέχαστη εμπειρία.

Πώς οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να χειριστούν με επιτυχία αυτήν την αλλαγή:

Βεβαιωθείτε ότι η δημιουργία του περιεχομένου σας στηρίζεται σε δεδομένα, διότι το content marketing χωρίς δεδομένα στερείται του σκοπού. Ορίστε το κοινό, καθώς και τα στοιχεία μέτρησης της συμμετοχής και μετατροπής, τα οποία έχουν σημασία για την επιχείρηση / brand σας. Εντοπίστε και μετρήστε αυτά τα στοιχεία, για να πάρετε τις ιδέες που χρειάζεστε για να δημιουργήσετε ουσιώδες περιεχόμενο, το οποίο οι χρήστες θα θέλουν να καταναλώσουν, και έτσι θα βελτιώσετε, τις μελλοντικές σας προσπάθειες στο content marketing.

 

Ενθαρρύνετε την αναζήτηση, και τη συνέργεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του περιεχομένου. Η δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, έχοντας κατά νου το SEO από την αρχή, μπορεί να εκτοξεύσει την εμφανισιμότητα της επιχείρησης σας στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό το εξαιρετικό περιεχόμενο, λοιπόν, μπορεί, στη συνέχεια, να ενισχυθεί περισσότερο με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργώντας, με αυτόν τρόπο, ζήτηση, τα αποτελέσματα της οποίας μπορείτε αργότερα να αποκομίσετε μέσω της αναζήτησης.

Μεγιστοποιήστε το αποτύπωμά σας στη Σελίδα Αποτελεσμάτων Μηχανής Αναζήτησης (SERP-Search Engine Results Page). Δημιουργήστε και βελτιστοποιήστε περιεχόμενο με υψηλή απόδοση επένδυσης, όπως άρθρα, βίντεο, και infographics, για να βοηθήσετε τα άτομα (απαντώντας σε σημαντικά ή δημοφιλή ερωτήματα, ή παρέχοντας πρακτικές πληροφορίες) ή να και ακόμα να αξιοποιήσετε δημοφιλή θέματα. Στη συνέχεια, βοηθήστε την επιχείρηση / brand σας να ξεχωρίσει περισσότερο στις SERP, κερδίζοντας διαθέσιμο χώρο με προβεβλημένα αποσπάσματα, συνδέσμους ιστότοπων, σχετικά ερωτήματα, εικόνες, βίντεο, και μηνύματα («τιτιβίσματα») στο Twitter.

SEO MOBILE FRIENDLY


2. Δίνοντας προτεραιότητα στις κινητές συσκευές

Για χρόνια, η Google προανήγγειλε στους ειδικούς του μάρκετινγκ την επερχόμενη αλλαγή, βάσει της οποίας θα δινόταν προτεραιότητα στις κινητές συσκευές – και η οποία έγινε τελικά πραγματικότητα το 2015, όταν οι αναζητήσεις σε κινητές συσκευές ξεπέρασαν αυτές των επιτραπέζιων υπολογιστών. Σήμερα, η βελτιστοποίηση για αναζήτηση και χρηστικότητα μέσω κινητών συσκευών έχει πάψει να είναι προαιρετική· είναι υποχρεωτική. Η ιστοσελίδα της επιχείρησης σας θα πρέπει να είναι έτοιμη για χρήση από κινητές συσκευές, εάν θέλετε να εκμεταλλευτείτε τις στιγμές των χρηστών των συσκευών αυτών.

Πώς οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να χειριστούν με επιτυχία αυτήν την αλλαγή:

Θα πρέπει πρώτα να αναγνωρίσετε το γεγονός ότι, στον σύγχρονο κόσμο, δίνεται προτεραιότητα στις κινητές συσκευές. Επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν φροντίσει για την βελτιστοποίησή των ιστοσελίδων τους για κινητές συσκευές, παρατηρούν χαμηλότερη επισκεψιμότητα κατά 68 %, σύμφωνα με έρευνα της BrightEdge . Αυτό σημαίνει ότι, η κατανόηση της συμπεριφοράς και της πρόθεσης των χρηστών κινητών συσκευών είναι ζωτικής σημασίας σήμερα. Βεβαιωθείτε ότι, η εμπειρία που αποκομίζουν οι χρήστες κινητών συσκευών από την ιστοσελίδα σας ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους(και στην ιδανική περίπτωση, τις υπερβαίνει), διαφορετικά, διακινδυνεύετε να χάσετε μερίδιο αγοράς και έσοδα από τον ανταγωνισμό.

 

Κάντε τη SEO στρατηγική σας για κινητές συσκευές γρήγορη, ζωντανή και συναρπαστική. Εκτός του ότι πρέπει να είναι ελκυστικές και να χαρακτηρίζονται για την εύκολη πλοήγηση τους, οι ιστοσελίδες για κινητές συσκευές πρέπει να είναι και γρήγορες. Σύμφωνα με έρευνα της Google, το 53 % των χρηστών κινητών συσκευών εγκαταλείπει τις ιστοσελίδες που χρειάζονται πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσουν. Η εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών όσον αφορά τις τεχνικές SEO για κινητές συσκευές (π.χ. βελτιστοποίηση εικόνων, ανακατευθύνσεις, JavaScript και CSS) αποτελεί αναγκαίο φραγμό εισόδου νέων ανταγωνιστών στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο.

 

Σκεφτείτε συναφές περιεχόμενο για κινητές συσκευές. Επικεντρωθείτε στη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο επιθυμούν  και θεωρούν χρήσιμο οι χρήστες κινητών συσκευών. Συνήθως, οι χρήστες κινητών συσκευών βρίσκονται σε λειτουργία αναζήτησης, καθώς αναζητούν πληροφορίες, τις οποίες χρειάζονται, ή καθώς ψάχνουν για κάτι που θα τους αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Βεβαιωθείτε, ότι η ιστοσελίδα της επιχείρησης σας βρίσκεται εκεί, και επηρεάζει την απόφασή τους, όταν είναι έτοιμοι να μετατραπούν σε αγοραστές. Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι πιθανότερο να συμβεί σε επιτραπέζιο υπολογιστή ή μέσα στο κατάστημα, από ό, τι σε ένα smartphone.


3. Από το τοπικό στο υπερτοπικό

Η ευκαιρία για ανάπτυξη πέρα από τα τοπικά όρια είναι κάτι άνευ προηγουμένου για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Η υπερτοπική στόχευση επιτρέπει την πρόσβαση ατόμων με βάση την τοποθεσία τους. Αυτός είναι ένας έξοχος τρόπος για να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις τις αναζητήσεις του τύπου «κοντά σε εμένα», και τις μικρές στιγμές του τύπου «θέλω να πάω», έτσι ώστε να γίνουν απόλυτα σχετικές, και με εξαιρετική αξία.

Πώς οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να χειριστούν με επιτυχία αυτήν την αλλαγή:

Κάντε την τοπική αναζήτηση δική σας. Βεβαιωθείτε ότι, οι ζωτικής σημασίας πληροφορίες επικοινωνίας, τις οποίες αναζητούν τα άτομα, είναι εμφανείς, ή εύκολο να βρεθούν. Σε αυτές περιλαμβάνονται το όνομα, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, οι ώρες λειτουργίας, και οι οδηγίες κατεύθυνσης. Η υπερτοπική βελτίωση είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας. Τα εξατομικευμένα υπερτοπικά αποτελέσματα της Google παρέχουν μεγαλύτερη εμφανισιμότητα σε μικρότερες γεωγραφικές τοποθεσίες. Βελτιστοποιήστε τη σελίδα «My Business» στη Google, δημιουργείστε εξειδικευμένο τοπικό περιεχόμενο και σελίδες προορισμού, χρησιμοποιήστε Schema markup (Σχήμα σήμανσης ) τοπικών επιχειρήσεων, και παρακολουθήστε την απόδοση των κατατάξεων των τοπικών λέξεων-κλειδιών σας. Κατανοήστε το σημείο τομής μεταξύ της τοπικής παραμέτρου και των κινητών συσκευών.

Οι άνθρωποι που πραγματοποιούν τοπικές αναζητήσεις σε smartphones έχουν υψηλότερη απόδοση: 50 % των χρηστών αυτών θα επισκεφθούν μία επιχείρηση ή ένα κατάστημα εντός χρονικού διαστήματος μίας ημέρας, σύμφωνα με τη Google. Η βελτιστοποίηση για τοπικές αναζητήσεις σημαίνει επίσης και βελτιστοποίηση για χρήστες που βρίσκονται εν κινήσει. Τα άτομα αυτά έχουν διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες, από εκείνα που πραγματοποιούν τοπικές αναζητήσεις σε άλλες συσκευές.

voice


4. Από κείμενο σε φωνή

Περίπου 20 % με 25 % των αναζητήσεων σε κινητές συσκευές είναι φωνητικές αναζητήσεις, με βάσει διάφορα στοιχεία Google. Παρότι είναι σαφώς πολύ νωρίς για να ανακοινωθεί επισήμως το τέλος των αναζητήσεων κειμένου, η φωνητική αναζήτηση αποτελεί έναν αναδυόμενο τομέα, στον οποίο οι ειδήμονες του μάρκετινγκ θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή, εάν θέλουν να προοδεύσουν. Η φωνητική αναζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς αυξάνεται η υιοθέτηση των εικονικών βοηθών (π.χ. Siri, Alexa) από τους καταναλωτές.

Πώς οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να χειριστούν με επιτυχία αυτήν την αλλαγή:

Περισσότερες φωνητικές αναζητήσεις σημαίνει περισσότερες απαντήσεις. Η φωνητική αναζήτηση θα δημιουργήσει διαφορετικούς τύπους αποτελεσμάτων αναζήτησης, διότι η πλειονότητα των φωνητικών αναζητήσεων είναι ερωτήματα (ποιος, τί, πού, πότε, γιατί, πώς).

Ευτυχώς για τους marketers όμως, τα ερωτήματα αυτά αποκαλύπτουν εκτός των άλλων και την πρόθεση των χρηστών. Εντοπίστε, λοιπόν, λέξεις-κλειδιά που δηλώνουν πρόθεση, και βελτιστοποιήστε το περιεχόμενο σας, το οποίο να είναι ικανό να απαντά σε αυτά τα ερωτήματα, προκειμένου να διασφαλίσετε, ότι οι χρήστες θα μπορούν να βρουν την ιστοσελίδα σας στις SERP.

Η ανάγκη για φωνητική αναζήτηση ολοένα και αυξάνεται. Οι άνθρωποι πλεόν υιοθετούν την φωνητική αναζήτηση, διότι είναι ακριβέστερη και πιο χρήσιμη σε αυτούς καθώς είναι και ευκολότερο από το να πληκτρολογούν σε ένα smartphone.  Αναμένεται ότι, μέχρι το 2020, το 50 %  των αναζητήσεων θα είναι φωνητικές, (σύμφωνα με προβλέψεις της comScore). Να προσπαθείτε να παρέχετε περιεχόμενο, σε μορφή που θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των αναζητήσεων.

Γίνετε και εσείς έξυπνος, όπως και είναι και οι έξυπνες συσκευές. Πολλές φωνητικές αναζητήσεις πραγματοποιούνται στο σπίτι, πέραν αυτών που πραγματοποιούνται στο αυτοκίνητο ή εν κινήσει. Αυτές οι έξυπνες συσκευές χρησιμοποιούν σημαντικούς παραμέτρους (semantics), το ιστορικό αναζήτησης, ενδιαφέροντα, συμπεριφορές χρηστών, προκειμένου να παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Έτσι, βεβαιωθείτε, ότι περιεχόμενό σας είναι ευθυγραμμισμένο σύμφωνα με την πρόθεση και τα ενδιαφέροντα των υποψήφιων πελατών σας, την κατάλληλη χρονική στιγμή. Να προσπαθείτε να παρέχετε την καλύτερη απάντηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο αναλυτής της Forrester, Collin Colburn, μοιράζεται μερικές εξαιρετικές ιδέες πάνω σε αυτό θέμα, στο σχετικό ιστολόγιο της Forrester.

SEO

5. Από τα δεδομένα, στην εκμάθηση των μηχανών

Η Google στηρίζεται, εν μέρει, στη εκμάθηση των μηχανών, με τη μορφή του RankBrain, προκειμένου να κατανοεί τους τεράστιους όγκους δεδομένων, και να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τους χρήστες. Ως επαγγελματίες του μάρκετινγκ και εμείς, θα πρέπει να στραφούμε στη μηχανική μάθηση για να κατανοήσουμε την πρόθεση, τα ενδιαφέροντα, και τη συμπεριφορά του κοινού μας, έτσι ώστε να παρέχουμε και να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο που επιθυμούν.

Πώς οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να χειριστούν με επιτυχία αυτήν την αλλαγή:

Θεωρήστε τα δεδομένα ως πηγή της αλήθειας. Οι συσσωρεύσεις τεχνολογίας marketing δημιουργούνται γύρω από τις ολοκληρώσεις και την απόδοση των δεδομένων, διότι, πολύ απλά, έχουμε υπερβολικά μεγάλους όγκους δεδομένων, σε αντίθεση με τους διαθέσιμους αναλυτές όπου σε συνδυασμό με τον χρόνο δεν επαρκούν για να καταφέρουμε να τα κατανοήσουμε όλα.

Για να αξιοποιήσουν τη ζήτηση, να εντοπίσουν μοντέλα, και να διατηρήσουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, οι ειδικοί του μάρκετινγκ θα πρέπει να προχωρήσουν πέρα από το ερώτημα «τί» που σχετίζεται με τα δεδομένα, και να κατανοήσουν το «πότε», και το «γιατί» των στατιστικών αναλύσεων.

Αξιοποιήστε την Τεχνητή Νοημοσύνη & τη μηχανική μάθηση. Η μηχανική μάθηση βοηθά τους ειδικούς του μάρκετινγκ να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στην ανάλυση δεδομένων, και περισσότερο χρόνο στη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο θα προσελκύσει το ενδιαφέρον και θα επηρεάσει τους υποψήφιους και υφιστάμενους πελάτες. Αφήστε την Τεχνητή Νοημοσύνη να μάθει να παρέχει πραγματοποιήσιμες ιδέες για το κοινό σας και την απόδοση του περιεχομένου σας.

Προσδιορίστε τα στοιχεία μέτρησης και τη ίδια τη μέτρηση. Τα δεδομένα επιτρέπουν στους επαγγελματίες να λαμβάνουν πιο ακριβείς αποφάσεις σε μικρότερο χρόνο. Προσδιορίστε τα στοιχεία μέτρησης, τα οποία έχουν σημασία για την επιχείρηση σας, και παρακολουθήστε τα δεδομένα αναζήτησης και του περιεχομένου σας.

Αυτό θα σας επιτρέψει να παρακολουθήσετε την πρόοδό σας, να επαναδιατυπώσετε και να βελτιώσετε το περιεχόμενο που παράγετε, καθώς και να επιτύχετε βελτιστοποίηση οργανικής αναζήτησης για μεγαλύτερη εμφανισιμότητα και μεγαλύτερο διαμοιρασμό της φωνής σας.

Συμπέρασμα

Η πρόβλεψη του ποσού που δαπανάται ετησίως για το SEO ανέρχεται στα 80 δισεκατομμύρια δολάρια – και με τον κύκλο εργασιών επάνω στον τομέα content marketing,  να υπερβαίνει τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2019 – ίσως να αποτελεί πειρασμό για τα εμπλεκόμενα μέρη, να θεωρήσουν τη SEO και το content marketing ως κέντρα κόστους, παρά ως κέντρα εσόδων, πράγμα το οποίο θα ήταν λάθος. Η στρατηγική SEO και τα δεδομένα είναι απαραίτητοι παράγοντες μίας επιτυχημένης και ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής, με σαφή απόδοση επένδυσης.

Μέσω της κατανόησης των πέντε παραπάνω σημείων και της διαρκούς μέτρησης των αποτελεσμάτων, θα μπορεί να φανεί ότι, η δημιουργία αποτελεσματικού, ελκυστικού, και ευφυούς περιεχομένου αποτελεί τον δρόμο που οδηγεί σε έσοδα, και δικαιολογεί πραγματικότητα τη σχετική επένδυση.

Αφήστε μια απάντηση